خرید و فروش کارت ملی برای واردات و ثبت نام خودرو ممنوع است

به گزارش رکنا، در ماه های اخیر بحث خرید و فروش کارت ملی در حوزه واردات و ثبت نام خودروهای وارداتی مجدد مطرح و بازار آن رونق گرفته است. همچنین در این خصوص خبرهایی مبنی بر فروش چندین میلیون تومانی کارت ملی اشخاص برای ثبت‌ نام خودروها نیز به گوش می رسد.

براین اساس، مسئولان در واکنش به این موضوع ابتدا با اعلام اینکه خرید و فروش کارت ملی مشمول مالیات خواهد شد، در مرحله بعد آن را به طور صریح تخلف اعلام کرده اند.

 وزارت صمت در اطلاعیه‌ خود اعلام کرده است: با توجه به اخبار منتشره در فضای مجازی پیرامون خرید و فروش کد ملی (اسناد سجلی) اشخاص حقیقی جهت موضوعاتی نظیر واردات و ثبت‌نام خودرو، بدین وسیله ضمن تاکید بر عدم وجاهت قانونی چنین اقداماتی، به اطلاع عموم می‌رساند که هرگونه واگذاری (فروش) کد ملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث جهت موضوعاتی نظیر ثبت‌نام خودرو تخلف و در صورت اطلاع این وزارت، موجب سلب اولویت خواهد بود.

در ادامه‌ این اطلاعیه تاکید شده است که ضمناً بر رفتار افراد هنجارشکن که مبادرت به سوءاستفاده از کد ملی سایرین می‌کنند،  مسئولیت حقوقی و کیفری جاری خواهد بود؛ لذا ضرورت دارد شهروندان با هوشیاری و اطلاع‌رسانی به دیگران، مانع از هرگونه سوء‌استفاده در این  رابطه شوند.

گفتنی است، پیش از این، اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران نیز هرگونه خرید و فروش کدملی اشخاص تحت هر عنوان و قراردادی به شخص ثالث را به منزله‌ حقیقی تخلف عنوان کرده که عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت.

کدخبر: 976828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟