سکه‌ های جدید طلا در راه بازار

به گزارش رکنا به نقل از خبرآنلاین، اصغر بالسینی درباره جزئیات عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اظهار کرد: از روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه، عرضه شمش در مرکز مبادله آغاز خواهد شد و تاکنون عرضه‌کنندگان استقبال خوبی از این شیوه عرضه داشته‌اند.

فارس در خبری آورده است که سخنگوی مرکز مبادله ادامه داد: عرضه طلا در این مرکز، از طریق صادرکنندگانی خواهد بود که می‌خواهند رفع تعهد ارزی خود را با واردات شمش داشته باشند و در صورتی که تقاضا از عرضه بیشتر باشد، بانک مرکزی نیز در این مرکز شمش طلا عرضه خواهد کرد.

وی افزود: متقاضیانی که در شیوه‌نامه مورد تاکید قرار گرفته‌اند و احراز هویت شده‌اند می‌توانند در هر زمان معاملاتی حداقل یک شمش یک کیلوگرمی طلا و حداکثر نیز سه عدد شمش خریداری کنند.

بالسینی با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص شیوه‌های قیمت گذاری شمش طلا تاکید کرد: در قیمت‌گذاری مرکز مبادله، نرخ ارز هیچ تاثیری بر قیمت شمش طلا ندارد، ‌عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت‌ها است.

سخنگوی مرکز مبادله ارز ایران تصریح کرد: از هفته آینده نیز سکه‌های جدید ضرب شده توسط بانک مرکزی دراین مرکز عرضه خواهد شد که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

کدخبر: 964349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟