بانک اقتصاد نوین: دانلود همراه بانک فقط از طریق سایت یا راه های توصیه شده!

به گزارش رکنا، بانک‌ها به عنوان عرضه کننده نرم افزارهای بانکی همواره دغدغه تامین امنیت و حفاظت از کاربران خود را دارند اما با این حال وقوع برخی اتفاقات مانند تحریم استورهای خارجی باعث شده تا همچنان سو استفاده در این فضا صورت گیرد.

موضوعی که تبدیل به سوژه یکی از گزارش های سایت انگلیسی zipermium نیز  شده بود و ارائه نرم افزارهای نا امن از برخی بانک‌های ایرانی باعث وجود مشکلات برای کاربران گردیده بود.

مجید بهرامی مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین در گفت و گو با رکنا با اشاره به اهمیت بالای حفظ امنیت کاربران، گفت: راه‌های دسترسی به نرم افزارهای امن و مطمئن  به روش‌های مختلف و به دفعات از طریق بانک ها به اطلاع کاربران رسانده می شود. به تازگی نیز با استفاده از پیامک  و رسانه های در اختیار به کاربران تاکید کرده ایم که برای نصب و به روز رسانی اپلیکیشن فقط به  سایت اصلی و رسمی بانک مراجعه کنند و در آنجا راه های نصب و به روز رسانی نرم افزار معرفی و امکان نصب به صورت مستقیم و یا از طریق استورهای مورد تایید بانک فراهم شده است.

به جز اپلیکیشن های بانکی که‌ در سایت های رسمی بانک برای دانلود وجود دارد، در  حوزه گوشی های آندرویدی بازار راهی امن در زمین دانلود همراه بانک ها است  و مجوز کلیه بانک ها را کسب کرده است و کاربران می توانند بدون نگرانی از این اپلیکیشن استفاده کنند.

بخش بعدی صحبت‌های بهرامی با اشاره مجدد به راه های مطمئن دانلود نرم افزار اختصاص داشت.  وی در پایان گفت:موکدا به کاربران توصیه می کنیم برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، تنها از طریق سایت و راه‌های توصیه شده نسبت به دانلود و به روز رسانی نرم افزارهای بانکی خود اقدام کنند.

بهرامی اما در پایان صحبت‌های خود با اشاره به رصد همیشگی استورهای خارجی و داخلی، تصریح کرد:  استورهای خارجی و داخلی همواره مورد رصد تیم‌های نظارتی و امنیت اطلاعات بانک  قرار دارند تا در صورت مشاهده موارد جعلی اقدامات لازم در اسرع وقت صورت گیرد‌.

کدخبر: 963305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟