طراحی فناوری رسوب زدای الکترونیکی تاسیسات ساختمان

به گزارش رکنا، شرکت مهندسی الکترونیک بهرشد در طی ۱۶ سال فعالیت موفق به طراحی فناوری رسوب زدای الکترونیکی در سه مقیاس تجهیزات صنعتی، تاسیسات ساختمانی و لوازم خانگی بر اساس شرایط بومی کشور شده است.

این فناوری در طی ۱۰ سال نخست در ۵ طرح پژوهشی با سازمان ها و نهادهای ذیل مشارکت کرده و نتایج عملکرد دستگاه های تولیدی در زمینه پیشگیری از رسوب گذاری و رسوب زدایی تجهیزات صنعتی و تاسیسات ساختمان ها مورد تایید قرار گرفته است.

- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

- سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

- مرکز پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران

- مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن

- مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم

رسوب آب در تجهیزات یاد شده موجب اختلال عملکرد و کارآیی آنها می‌ شود و این فناوری با مکانیزم تولید امواج رادیویی و ایجاد میدان الکترومغناطیسی، مولکول های  آب را به جنبش درآورده و حلالیت آب را افزایش می دهد. در این فرایند همچنین  مولکول های کلسیم نیز که سخت و چسبنده هستند به مولکول آراگونیت تبدیل می شوند که گونه یی غیر چسبنده و معلق هستند.

اثرات بزرگ این فناوری در کشور

مشکلات بزرگی در کشور  شکل گرفته است که آسیب بزرگی به اقتصاد و اجتماع وارد ساخته و بر تولید دارایی و خودکفایی ملی اثرات نامطلوب بر جای گذاشته است.

برخی اثرات منفی که منجر به شکل گیری وضعیت بحرانی شده است ، شامل:

۱‌. بحران کمبود آب

۲. بحران کمبود گاز در ایام سرد سال

۳. بحران کمبود برق در ایام گرم سال

۴. افزایش هزینه های تولید در صنعت بر اثر مشکلات رسوب و کاهش بهره وری

۵. افزایش آلودگی منابع آب ، هوا و خاک ( محیط زیست)

یکی از مهمترین دلایل اتلاف انرژی گاز ، برق و آب و افزایش استهلاک و خرابی تجهیزات( دو تا سه برابر کشورهای صنعتی) و توقف خطوط تولید تشکیل رسوب آب در تجهیزات است. رسوب آب به دلیل رسانش بسیار پایین( یک چهارصدم مس) مانند عایق عمل می کند و باعث اتلاف انرژی گاز تا ۴۰ درصد ، اتلاف انرژی برق تا ۲۰ درصد و افزایش مصرف آب تا ۱۵ درصد می شود.

همچنین به دلیل توقف خطوط تولید برای رسوب زدایی ، میزان تولید ( برق ، بنزین ، فولاد ، سیمان و....) در حدود ۵ درصد کاهش می یابد.

علاوه بر مشکلات و خسارات یاد شده ، فرایند مبارزه با تشکیل رسوب با استفاده از نمک( ده ها میلیون کیلو گرم نمک) و رزین ( میلیونها کیلو گرم رزین داخلی و وارداتی)

و اسید شویی رسوبات سخت( صد ها میلیون لیتر اسید) خسارات سنگین و گاه جبران ناپذیر به منابع آب‌های زیر زمینی و خاک وارد می سازد.

دور باطل خسارت در کشور

متاسفانه فرایند های مخرب ، خسارت زا و گسترده شرح داده شده بدون توقف و بصورت شبانه روزی و در تمام ایام سال جریان دارد و دور باطل خسارت فرساینده، حیات اقتصادی و اجتماعی کشور را تهدید می کند.

میزان خسارات مالی و اقتصادی هر سال در کشور ابعاد بزرگی دارد که محاسبه آن خارج از امکانات یک شرکت می باشد و در صورت حمایت و ترویج آن ، گام بزرگی در تعدیل بحران های یاد شده و صرفه جویی های عظیم در بر خواهد داشت.

با تجدید احترام و تشکر از توجه شما

دکتر داود صفائی مدیر عامل و عضو هیات مدیره

کدخبر: 957401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟