جنجال عکس مسکن ملی پرند که وزیر راه منتشر کرد

به گزارش رکنا، وحید قربانی، رئیس مرکز ارتباطات وزارت راه و شهرسازی در واکنش به برخی شبهات ایجاد شده در فضای مجازی درباره طرح نهضت ملی مسکن در شهر پرند در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در یکی دو روز اخیر و با انتشار عکسی از روند ساخت پروژه‌ های نهضت ملی مسکن در شهر پرند، نکاتی از سوی برخی کاربران فضای مجازی و فعالان رسانه مطرح شد.

وی در ادامه نوشت: لازم است توضیح دهم که مکان هر دو عکس یکی است و البته زاویه عکس‌ های انتخاب شده متفاوت بود. مرکز ارتباطات وزارت راه‌ و شهرسازی آمادگی دارد، فعالان فضای مجازی و اهالی رسانه را برای بازدید از این پروژه‌ ها همراهی کند تا تلاش های خدمتگزاران مردم در این وزارتخانه برای تحقق تکالیف قانونی و وعده دولت مردمی در ساخت مسکن برای افکار عمومی بهتر بازگو شود.

توییت مهرداد بذپاش + طرح نهضت ملی مسکن در پرند

اظهارنظرهای متناقض وزارت راه و شهرسازی

نکته حائز اهمیت این است که وحید قربانی، رئیس مرکز ارتباطات وزارت راه و شهرسازی در حالی گفته است که مکان هر دو عکس یکی است و زاویه عکس‌ های انتخاب شده متفاوت است که روز گذشته خبرگزاری مهر از قول روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: عکسی که مهرداد بذرپاش از محوطه واحدهای پرند در فضای مجازی انتشار داده صرفا مقایسه بوده اما مقایسه یک مکان در سال گذشته با امسال نبوده است.

البته خبرگزاری مهر به دلایلی که اعلام نشده این خبر را از سایت خود حذف کرد.

توییت وزیر راه و شهرسازی

توییت مهرداد بذرپاش

توییت مهرداد بذرپاش

ماجرای توییت واکنش برانگیز مهرداد بذرپاش

گفتنی است، روز پنجشنبه 9 آذر ماه 1402، رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی از سایت یک هزار و 500 واحدی طرح نهضت ملی مسکن پرند که مراحل تکمیل را طی می‌ کند و مقرر است تا در دهه فجر امسال به بهره‌ برداری برسد، بازدید کردند. این واحدها بخشی از 31 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن پرند هستند که مقرر است بخشی از آنها با تکمیل در دهه فجر امسال به بهره برداری برسند و تحویل متقاضیان شوند.  

در ادامه علاوه بر افتتاح متروی تهران-پرند، 4 هزار و 381 واحد باقیمانده مسکن مهر به همراه یک مسجد، یک پارک و یک مدرسه افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در همین راستا مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با انتشار عکسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سال گذشته همین روزها این ساختمان ها در شهر پرند اسکلتی بیش نبودند اما امروز به لطف خدا و تلاش همکارانم این واحدها در مراحل نهایی تکمیل هستند و آماده تقدیم به متقاضیان محترم.

آنچه موجب حاشیه‌ های فراوانی نسبت به وزیر راه و شهرسازی شد، عکسی بود که مهرداد بذرپاش در فضای مجازی انتشار داد که موجب واکنش‌ های منفی کاربران شد.

توییت مهرداد بذرپاش طرح نهضت ملی مسکن پرند

برخی نظرات فنی و کارشناسی و ... مردم در کامنت های پست مهرداد بذرپاش در شبکه اجتماعی ایکس به شرح زیر است:

*هادی نوشت: استاد اگر بلاکمون نمیکنی این عکس سوتی محض است و حداقل سه تا فرق اساسی دارد. طول اسکلت بتنی با ساختمان نمیخونه. کنسول جلو ساختمان در اسکلت فلزی وجود ندارد. انتهای خیابان با تصویر دوم تفاوت اساسی دارد.

*امیر نوشت: مگه میشه بتن ریزی کنسول بزنی بعدش موقع نما کنسول نداشته باشی؟!

*سعید نوشت: عکس ها به نظرم از دو زاویه است. اگر نه کنسول داره هر دو عکس.

*هادی نوشت: من مثل شما اینقدر فنی بلد نبودم اما انتهای خیابانی که خانه ها ساخته شده رو نگاه کنید متوجه تفاوت این دو محل میشید.

*هزاری نوشت: این بالکن اسکلت ها چرا در ساختمان تمام شده نیست؟؟؟ کجا رفته بالکن؟ عجب!

*وحید نوشت: فاصله بین بلوک ها کو؟

*آرش نوشت: پرند؟! حتی آب آشامیدنی اونجا رو نتونستید مهیا کنید! آبش کلا آهک و رسوباته! بعد خونه می سازید؟!

*میم آر ان نوشت: یک سؤال: آیا این ساختمان‌ ها (آب، برق، گاز، تلفن، مدرسه، دبیرستان، مهدکودک، درمانگاه، بیمارستان، ورزشگاه، کتابخانه، ناوگان حمل ونقل، شهرداری، پاسگاه نیروی انتظامی، آتش نشانی و ...) داره یا مردم خودشون باید این امکانات را مهیا کنند؟ مانند دیگر شهرک ها که هنوز پا در هوا هستند.

*اسفندیار نوشت: سلام دکتر جان! پول بنزینت را من می دم، خدا وکیلی سری هم به هشتگرد پروژه توحید بزنید. بعد از سه سال، که یک مربع قرمز روی نقشه کشیده‌اند، هنوز پیمانکار ندارد. دکتر جان، پیامک‌ ها را هم مرور کنید. متشکر.

*سال نوشت: تا الان باید ۲ میلیون مسکن ساخته شده باشه.

*خسته از همه نوشت: خواهشا مسکن مهر هشتگرد هم پیگیری کنید سال ۹۱ در مرحله سفید کاری بود هنوز همان مرحله است.

*فومنی نوشت: هیچکدام از این اسکلت ها مربوط به ساختمان های ساخته شده پایینی نیستند. فقط کافیست به ستون ها دقت کنید.

*امین نوشت: اسکلت بالا با ساختمون پایین نمیخونه.

*علی نوشت: آره آماده‌اند بدون آب و برق و گاز! آقای بذرباش این میتینگ ها دیگه نخ نما شده برادر. تا کی می خواهید ... به مردم خوراک بدید. بروید مشکلات مردم در آپارتمان هایی که در شهر جدید مهستان (هشتگرد) تحویل دادید را ملاحظه کنید. چقدر شرکت عمران مردم رو فریب داد. بس کنید زشته.

*محسن نوشت: پس چرا هیچ اتفاقی در گیلان نمی افته؟

*کی نوشت: درود جناب وزیر کاشکی به چند جای دیگه هم در پرند سر میزدید و بازدیدی از وضع نظافت و مشکلات شهروندان پرند و کمبود امکانات این شهر انجام می دادید. مسیر حرکت شما و جناب رییس جمهور و اون ساختمان ها را بسیار بزک کرده بودند.

*علی نوشت: اولا دروغگو دشمن خداست. این دو تا تصویر چه ربطی به هم دارن؟! ثانیا از اسکلت تا تکمیل یک سال زمان برده، یعنی تاخیر در ساخت! پز چی رو به ما می فروشین شما؟

*فاطمه نوشت: خدا نکرده زلزله بیاد فرو نریزه؟

*دکتر نوشت: فضای دلگیر و خفه ایه!

*نازآفرین نوشت: حالا که این دو عکس یکی نیست ولی می خوایند این ... رو تحویل مردم بدین ساختمون های به هم چسبیده بدون فضای سبز!

*احمد نوشت: ببخشید البته اون اسکلت مال این ساختمان ها نیست.

*علی نوشت: آقای مهندس بذرپاش برای افزایش سرعت ساخت، پروژه ها را با نظارت دولت به شرکت ها و پیمانکاران مردمی بسپارید. اصلا نیازی نیست دولت وارد ساخت و ساز شود. فقط در استانداردها نظارت کند. این میزان مهندس پیمانکار، طراح، شرکت های مختلف و... پروژه ها را به آنها بدهید. این انحصار را پایان بدهید!

*مینا نوشت: اگر گوشه سمت راست عکس ۱۴۰۱ را نگاه کنید نوشته بلوک ۱۶E همان خبرنگاری که عکس ۱۴۰۲ را گرفته عکس بلوک ۱۶E را همین امروز دوباره از زاویه دیگری گرفته که نشان می دهد هیچ پیشرفتی در بلوک مذکور (۱۶E) ایجاد نشده است. واقعا ... نمی کشید اینقدر به مردم ... می گویید؟

توییت مهرداد بذرپاش

*سلمان با انتشار عکس بالا مزاح کرده و نوشت: البته زاویه عکس اشتباه بوده جناب دکتر. این عکس از زاویه درست رو براتون می فرستم جهت روشن شدن اذهان عمومی. مردم قدرنشناسی داریم جناب دکتر.

آمارهای کاغذی وزارت راه و شهرسازی از ساخت مسکن

اخیرا معاون وزیر راه و شهرسازی از مراحل ساخت یک میلیون و 867 هزار و 719 واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای سراسر کشور خبر داده است.

در حالی هادی عباسی اصل، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درخصوص طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: تاکنون در قالب نهضت ملی مسکن بیش از یک میلیون و 867 هزار و 719 واحد مسکونی به شکل انبوه‌ سازی، واگذاری زمین با اجاره 99 ساله، نوسازی بافت فرسوده، نوسازی مسکن روستایی، ساخت مسکن کارکنان نیروهای مسلح، پرداخت تسهیلات خودمالکی مسکن و تکمیل مسکن مهر در حال انجام است که هنوز مشخص نیست این پروژه ها در چه مرحله ای از ساخت هستند. پروژه هایی که طبق گفته وزارت راه و شهرسازی قرار بود به ایجاد ثبات قیمتی در بازار مسکن و تعادل‌ بخشی ختم شود.

طبق بررسی پایگاه خبری رکنا از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، برغم اینکه برخی از پروژه ها با پیشرفت همراه و در حال ساخت است اما ساخت اغلب پروژه ها متوقف مانده و در مرحله پی کنی است. این در حالی است که متقاضیان همه پروژه ها آورده اولیه و بعضاً چند واریز هم داشته اند و قرار بود بعد از حدود 3 سال خانه دار شوند که تا به حال نشده اند.

آنچه مشخص است وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم مانند دولت های گذشته نه تنها در عمل به شعارهای انتخاباتی ناتوان مانده بلکه با واگذاری برخی از پروژه ها به پیمانکاران نه چندان باسابقه به جای بخش متخصص این حوزه، بازار مسکن را انحصاری و پروژه های نهضت ملی مسکن را بی سرانجام رها کرده است. در نهایت نیز قیمت و زمان تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن مانند طرح های اسلاف خود چون مسکن مهر، در هاله ای از ابهام باقی خواهد ماند.

برای نمونه لینک چند گزارشی که طی ماه های گذشته از وضعیت نابسامان پروژه های طرح مسکن مهر پردیس، طرح نهضت ملی مسکن رباط کریم (نصیرشهر) و طرح نهضت ملی مسکن مهستان (هشتگرد) در رکنا منتشر شده است، در پایان این گزارش درج می شود.

همچنین رکنا بدینوسیله آمادگی خود را اعلام می دارد تا طبق وعده مدیر روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی از نزدیک پروژه های نهضت ملی مسکن و مسکن مهر باقیمانده در اقصی نقاط کشور را بازدید و برای ارائه به مردم گزارش تهیه نماید و روش جدید پاسخگویی وزارت راه و شهرسازی را به فال نیک گرفته و امید است مانند مسئولین قبلی روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در مقابل سوالات خبرنگاران، آنها را به سایت وزارتخانه حواله ندهند.

اینجا قبرستان نیست مسکن ملی هشتگرد است / بیش از 2 هزار خانوار سرگردانند! + فیلم و عکس های تاسفبار

عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی هشتگرد / پس از 2 سال فقط یک گودال؟! + تصاویر

پروژه مسکن ملی نصیرشهر فقط یک نام روی دیوار! / عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی

مسکن مهر خیری برای مالکان آن نداشت ! / فقط آجرها را بالا بردند و مردم را در بیابان رها کرده و رفتند ! + فیلم

کدخبر: 952244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟