هشدار جدی از تنش آبی در استان مازندران

به گزارش رکنا به نقل از آب وفاضلاب استان مازندران ، مهندس بهزاد برارزاده با اشاره به اینکه این استان نیز همچون سایر استانهای کشور با پدیده کمبود آب مواجه است افزود: کاهش نزولات جوی و گرمای هوا باعث افت ذخایر منابع آبی، ایجاد پدیده خشکسالی و کمبود آب در برخی از شهرها و روستاهای مازندران  شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر تلاش همکاران ما در تامین آب شرب، از مشترکین محترم تقاضا داریم در این شرایط خاص، آب را بیهوده هدر ندهند و از مصارف غیرضروری همچون شست وشوی جلوی درب منازل و مغازه ها، خودرو و آبیاری باغات و باغچه ها با آب شرب خودداری کنند و با استفاده از شیرآلات کاهنده در مصرف آب صرفه جویی نمایند.

مدیرعامل آبفامازندران با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف و صرفه جویی به معنای عدم استفاده از آب نیست، خاطرنشان کرد: هم استانی های عزیز تقاضا می کنیم تنها با ۱۵ تا ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب همکاران ما را در گذر از تنش آبی یاری  رسانند.

وی، تصریح کرد: صرفه جویی کار سخت و پیچیده ای نیست و به راحتی در امورات روزمره قابل اجراست.

مهندس برارزاده با بیان اینکه در ایام تعطیل و تابستان  در شهرهای ساحلی و برخی روستاهای استان با افزایش مسافر و جمعیت سیار مواجه هستیم که تامین آب شرب این افراد نیز بر عهده شرکت آب وفاضلاب  است، افزود: آب شرب سالم و بهداشتی به سختی  و هزینه بسیار بدست می آید و دراختیار مشترکین قرار می گیرد بنابراین انتظار می رود به پاس تلاشهای همکاران ما، مردم عزیز آب را بیهوده هدر ندهند و از آن به عنوان کالای بارارزش که جایگزینی ندارد ، استفاده کنند.

مهندس برارزاده، با بیان اینکه ۵۸ شهر و ۱۶۷۸ روستا تحت پوشش خدمات آبرسانی این شرکت قرار دارد، گفت: مصرف بالای آب در پیک مصرف باعث کمبود و یا قطع آب در برخی از شهرها می شود.

مدیرعامل آبفامازندران در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مشترکین می توانند موارد شکستگی و یا هدر رفت آب را به سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند تا همکاران ما برای بررسی علت و رفع آن اقدم نمایند.

کدخبر: 947668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟