واکنش سایپا به یک گزارش در رکنا / متقاضیان خرید کوییک GXR بخوانند !  / تورم علت اصلی است !

به گزارش رکنا، گروه خودرو سازی سایپا در واکنش به درج گزارشی از اعتراضات متقاضیان خرید خودرو کوییک GXR نسبت به افزایش قیمت و عدم اجرای مصوبه 473 شورای رقابت در فراخوان واریز وجه ارسالی از سوی سایپا برای مشتریان با عنوان "سایپا یک بار دیگر قانون را زیر پا گذاشت / مردم به کجا پناه ببرند؟ " که در تاریخ 1402/7/3 در رکنا، جوابیه ای ارسال کرده و توضیحاتی داده است که در زیر می خوانید:

مدیرمسئول محترم پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی رکنا

با سلام و احترام؛

پیرو درج مطلبی با عنوان " سایپا یک بار دیگر قانون را زیر پا گذاشت/ مردم به کجا پناه ببرند؟" که در روز دوشنبه 03/07/1402 در خروجی آن پایگاه خبری قرار گرفته است، توضیح گروه خودروسازی سایپا به حضور ارسال می شود. خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه اقدام مقتضی صورت پذیرد.

گروه خودروسازی سایپا طی 21 ماه گذشته،‌ برنامه توسعه محصولات‌ را در اولویت کاری خود قرار داده است،‌از این‌رو با برنامه‌ریزی انجام شده، محصولات جدید با امکانات و تجهیزات به روز، با رعایت استانداردهای 85گانه و الزامات ایمنی و همچنین مطابق نظر مشتریان و براساس زمانبندی تعریف شده در سبد محصولات گروه سایپا، طراحی و در برنامه تولید قرار گرفته است.

شرکت سایپا بیش از 26 سال بر روی تولید خودروی پراید تمرکز داشت، اما امروزه با ارتقاء توان و دانش متخصصان خود موفق شده از طراحی تا تولید محصول و طراحی خطوط تولید، اقدام کند و همچنین خودرو در کلاس‌های مختلف با استانداردهای 85گانه، روانه بازار می‌کند.

بدیهی است ارتقاء کیفی محصولات و تولید محصولات جدید که شامل تغییر در قالب‌ها، توسعه تجهیزات، ارتقاء کیفی قطعات، طراحی و تولید موتور جدید و همچنین افزایش قیمت مواد اولیه است، موجب تحمیل هزینه و افزایش قیمت تمام شده، می‌شود؛ لاجرم برای جلوگیری از افزایش ضرر و زیان خودروساز، چاره‌ای جز اصلاح قیمت‌ها وجود ندارد. گروه سایپا با ارایه مستندات و پس از تایید قیمت‌های حسابرسی شده توسط نهادهای قانونی، قیمت خودروهای جدید و به روز شده را اعلام کرد.

لازم به تاکید است که افزایش تورم بخشی و همچنین  قیمت مواد اولیه و...، تولید محصولات جاری را با زیان روبرو کرده است. از سوی دیگر به دلیل عدم بازنگری قیمت محصولات سایر رقبا، شاهد اختلاف قیمت محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات شرکت‌های رقیب هستیم. شرکت سایپا جهت عمل به تعهدات خودروی کوییک GXR دعوتنامه پیشنهادی کوییک R تیپ S صادر کرده که در متن دعوتنامه به صراحت اعلام شده است که در صورت تمایل متقاضیان می‌توانند نسبت به تکمیل وجه خودروی پیشنهادی اقدام کنند. در این دعوتنامه مطابق مصوبه 473 شورای رقابت، مبلغ سهم تورمی از وجه پرداختی توسط مشتری کسر شده و شرکت سایپا به‌درستی مصوبه شورای رقابت را رعایت کرده و قانونی زیرپا نگذاشته شده است.

اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا

توضیحات رکنا

*رکنا؛ در پاسخ به جوابیه شرکت سایپا و اشاره به دلایل کلی و بهانه هایی که همیشه دستمایه گرانفروشی دو خودروساز بزرگ کشور است و عدم اجرای دقیق قوانین و نارضایتی های مردم باید اشاره کنیم که از سال گذشته که ثبت نام اولیه خودرو کوییک GXR از سوی شرکت سایپا با ابهامات فراوان مانند عدم تعیین قیمت ، عدم وجود اطلاعات تفاوتهای فنی ، تجهیزات و آپشن های این مدل با مدل های دیگر شروع شد،  مردم با محصولی روبرو شدند که حالا بعد از چند ماه فقط قیمت آن مشخص شده و به نام آن با بقیه کوییک ها فرق دارد ولی اطلاعات دیگری داده نشده که بدانیم چرا قیمت این مدل گرانتر از بقیه مدلهای کوییک است و بهتر بود شرکت سایپا جزئیات محاسبه قیمت نهایی و فراخوان اعلامی به مشتریان را در جوابیه خود درج می کرد تا روشن شود که چرا خودرو کوییک GXR علیرغم پیش پرداخت و مدت انتظار بیشتر نسبت به دیگر محصولات کوییک مانند کوییک S پس از اعمال تخفیفاتی مانند سود مشارکت و اجرای مصوبه 473 شورای رقابت ( اعمال نشدن تورم به مبلغ پیش پرداخت ) فقط 16 میلیون تومان از قیمت نهایی کسر شده در حالی که خریداران کوییک S که دو ماه زودتر خودرو خود را تحویل گرفته اند با اعمال موارد فوق از حدود 25 میلیون تومان تخفیف در قیمت نهایی بهره برده اند؟
به نظر میرسد تا جزئیات محاسبه قیمت و اعمال تخفیفات در نظر گرفته شده در گزارشی دقیق به مردم داده نشود زمینه نارضایتی و عدم اطمینان به محاسبات شرکت وجود داشته و از بین نرفته و مشتری مداری واقعی صورت نخواهد گرفت.

البته جا دارد در پایان نسبت به جوابگویی شرکت سایپا به دغدغه های مردم و رسانه ها تقدیر کرد و یادآوری کنیم دیگر خودروساز بزرگ کشور حتی به خود زحمت پاسخگویی به رسانه ها به عنوان نمایندگان مردم را در همین حد هم نداده و راه خود را مثل چند دهه گذشته فارغ از پاسخگویی ادامه داده و اصل مشتری مداری را کاملا به فراموشی سپرده است.   

کدخبر: 933486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟