فوری / سامانه یکپارچه خودرو حذف شد / تکلیف ثبت نامی ها چه می شود؟ + فیلم

به گزارش ایرنا، در پی نزدیک شدن به زمان آغاز مرحله سوم طرح یکپارچه خودرو، منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت، در گفت‌ وگوی خبری تصریح کرد: روش فروش خودرو تغییراتی داشته و سومین سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش عرضه خودروها و آغاز واردات، بازار خودرو به یک تعادلی می‌رسد و دیگر نیاز نیست تا فروش خودرو به روش قبل اجرا شود و روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه خواهد بود.

معاون وزیر صمت گفت: عرضه جدید خودرو از 8 مهر ماه شروع می‌شود. روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه است و در سامانه ثبت خواهد شد.

طبق اعلام منوچهر منطقی، باتوجه به افزایش تیراژ خودروها و همچنین واردات خودروهای کارکرده نیز که در دستور کار است و واردات آن‌ها صورت خواهد گرفت، بازار کم‌کم به حالت اشباع نزدیک خواهد شد؛ بنابراین تصمیم گرفته شده است که از این به بعد عرضه مجدد به خود خودروسازان به صورت مستقیم واگذار شود.

به گزارش رکنا، خبر حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو در حالی اعلام شده است که وزارت صمت و شورای رقابت بر تداوم عرضه خودروهای داخلی از طریق سامانه‌ یکپارچه تخصیص خودروها تاکید داشته و اعلام کرده بودند که پس از تعیین تکلیف ظرفیت‌ های خالی خودروهای عرضه شده در مرحله دوم، برنامه‌ ریزی و عرضه در قالب مرحله سوم آغاز خواهد شد.

همچنین هنوز اعلام نشده است که اگر سامانه حذف شود، تکلیف ثبت نامی ها چه خواهد شد؟

کدخبر: 932591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟