کاهش 50 درصدی قدرت خرید مردم / فکوری: من چنین حرفی نزدم!

به گزارش رکنا، طی روزهای اخیر خبری به نقل از رییس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران با این مضمون که "قدرت خرید مردم ایران نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است." منتشر شد.

داوود فکوری، رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی در گفتگو با اقتصاد 24 گفته است: باتوجه به گرانی‌ هایی که در جامعه وجود دارد با کاهش قدرت خرید مردم در بحث مواد غذایی روبه‌رو بودیم. درصدی گرفته نشده است، اما به طور مثال اگر پارسال ۱۰ کارتن ماکارونی فروخته بودیم، امسال ۸ کارتن به فروش رفت. امسال قدرت خرید مردم نسبت به زمان مشابه سال گذشته، بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته و همین موضوع وضعیت فعالان این بازار را دچار اختلال کرده است.

داوود فکوری: من چنین حرفی نزدم!

در همین خصوص داوود فکوری، رییس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران در گفت و گو با ایرنا خبر منتشر شده به نقل از وی مبنی براینکه «به دنبال گرانی ها در ایران، قدرت خرید مردم بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است» را تکذیب کرد و افزود: کاهش ۵۰ درصدی توان خرید مردم منطقی نیست و من چنین حرفی نزدم.

رییس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران اظهار داشت: خبرگزاری های معاند کارشان انتشار اخبار حاشیه ای،دروغ، کذب و غیرواقعی است و تاکنون مصاحبه ای با آنها نداشته ام.

فکوری، کاهش ۵۰ درصدی توان خرید مردم را غیرواقعی دانست و تصریح کرد: براساس گزارش های رسیده، فروش سوپرمارکت ها مقدار ناچیزی کاهش یافته که البته این کاهش خرید، در پی افزایش نرخ برخی اقلام مواد غذایی مانند ماکارونی، لبنیات، رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی و غیره بوده به این صورت که خریداری که پیش از این برای مراجعه کمتر به سوپرمارکت ممکن بود ۳ بسته ماکارونی و یا دو قوطی رب گوجه فرنگی خریداری کند امروز در خرید روزانه خود یک بسته ماکارونی و یک قوطی رب گوجه فرنگی را خریداری می کند.

رییس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران تاکید کرد: اگر کاهش مصرف ۵۰ درصدی مواد غذایی داشتیم اکنون باید شاهد تعطیلی اغلب کارخانه ها می بودیم اما تاکنون کارخانه ای از چرخه تولید خارج نشده و همچنان با توان گذشته خود فعالیت می کنند.

فکوری افزود: اکنون انواع مواد غذایی، پروتئینی ، کالاهای اساسی، لبنیات، بهداشتی و شوینده به وفور محصول در سوپرمارکت ها موجود است.

کدخبر: 931121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟