درخواست اردوغان از ماسک برای تأسیس کارخانه جدید تسلا در ترکیه

به گزارش رکنا به نقل از راشاتودی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور در دیدار خود با ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و مالک شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس و همچنین ایکس (توییتر سابق)، از وی خواست تا ترکیه را به عنوان محل کارخانه بعدی خودروهای الکتریکی تسلا انتخاب کند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از بیانیه‌ اداره ارتباطات ترکیه اعلام کرد که اردوغان در دیدار روز یکشنبه خود با ماسک، "پیشرفت‌های تکنولوژیکی آنکارا و همچنین چشم انداز ترکیه دیجیتال و استراتژی ملی هوش مصنوعی (ترکیه)" را تشریح کرده است.

اردوغان علاوه بر درخواست از ماسک برای تاسیس کارخانه بعدی تسلا در ترکیه، همچنین گفت: فرصت های دیگری برای همکاری با اسپیس ایکس ممکن است از طریق اقدامات انجام شده و به عنوان بخشی از برنامه فضایی ترکیه انجام شود.

این کارآفرین آمریکایی هنوز درباره نتایج مذاکرات اظهار نظری نداشته است.

وی روز یکشنبه در حالی که پسرش را در بغل داشت، در حال ورود به ساختمان آسمان خراش دولت ترکیه در مقابل مقر سازمان ملل متحد در نیویورک آمریکا دیده شد.

بر اساس این گزارش، تسلا در حال حاضر شش گیگاکارخانه در ایالات متحده، آلمان و چین دارد و در حال ساخت هفتمین کارخانه خود در مکزیک است.

ماسک پیش از این در سال جاری میلادی اعلام کرده بود که این خودروساز تا پایان سال 2023 احتمالاً کشوری را برای کارخانه تولید اصلی بعدی خود انتخاب خواهد کرد.

پس از دیدار ماسک با نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در ایالات متحده در ماه ژوئن و تأکید بر سرمایه گذاری قابل توجه در هند، شرکت تسلا نسبت به ساخت کارخانه‌ای در این کشور برای تولید مدل ارزان قیمت خودروهای برقی خود ابراز علاقه کرد.

منبع: تسنیم

کدخبر: 929735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟