جزئیات ساخت مسکن ملی در جزیره ابوموسی / زمین رایگان به این افراد تعلق می گیرد

به گزارش رکنا به نقل از تجارت‌نیوز، ابتدا چند ماه پیش بود که موضوع اهدای زمین رایگان در جزیره ابوموسی مطرح شد. بر این اساس قرار شد دولت به کسانی که قصد سکونت دائمی در این جزیره را دارند در قالب طرح نهضت ملی مسکن زمین‌هایی با متراژ 300 متر بدهد و در این راستا فرم «ج» را نیز برای این دسته از متقاضیان حذف کرد.

فرم «ج» بیانگر آن است که مطابق با استعلام دولت نباید در پنج سال گذشته زمین یا ملکی به نام فرد متقاضی تسهیلات مسکن و افراد تحت تکفل او وجود داشته باشد و آنها نباید تا زمان ثبت‌نام از وام خرید یا ساخت مسکن در طرح دیگری استفاده کرده باشند. این فرم همچنین از سوی دیگر در بر گیرنده این مورد است که فرد متقاضی و افراد تحت تکلف او از تاریخ 1357/11/22، تا کنون نباید از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی استفاده کرده باشند.

حالا پس از گذشت چند ماه با اظهارات دوباره معاون وزیر راه و شهرسازی به نظر می‌رسد این موضوع مانند دیگر وعده‌های بی‌اساس دولت در عرصه زمین و مسکن‌های حمایتی قرار نیست در گوشه وزارتخانه‌ها خاک بخورد و اقداماتی در راستای تحقق آن در جریان است.

ارسلان مالکی در مصاحبه با تسنیم با اشاره به برنامه‌ دولت برای واگذاری زمین به متقاضیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن گفته است: در صورت تمایل متقاضیان برای سکونت در جزیره ابوموسی و هرمز، در این جزایر به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، زمین واگذار می‌شود.

با استناد به صحبت‌های مالکی در مورد اهدای زمین به نظر می‌رسد به مرور دیگر جزیره‌های حوزه جنوبی کشور نیز به طرح ورود کرده‌اند و مردم می‌توانند مناطق دیگر مثل جزیره هرمز را نیز برای دریافت زمین انتخاب کنند.

شهروندان ابوموسی در اولویت اول برای واگذاری زمین مسکونی

مرتضی احتشام، فرماندار شهرستان ابوموسی مدتی قبل در مورد واگذاری زمین در جزیره ابوموسی بیان کرده بود: شهروندان ابوموسی در اولویت اول ما برای واگذاری زمین مسکونی در جزیره ابوموسی قرار دارند و در اولویت‌های بعدی اهالی استان هرمزگان و سپس ساکنان دیگر استان ها قرار دارند.

احتشام همچنین گفته بود: سامانه نهضت ملی مسکن به صورت کشوری تعریف شده، اما برای ابوموسی شرط قرمز نبودن فرم جیم حذف شده است. حذف این شرط یکی از مصوبات کارگروه توسعه ابوموسی بود که با پیگیری استاندار محترم این مهم صورت پذیرفت.

چگونه برای دریافت زمین در ابوموسی ثبت‌نام کنیم؟

اطلاعیه‌ها نشان می‌دهد همه شهروندان ایرانی سرپرست خانوار و واجد شرایط می‌توانند برای دریافت زمین در جزیره ابوموسی اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح باید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. ۴۲ هکتار زمین در جزیره ابوموسی برای واگذاری به شهروندان در نظر گرفته شده و قرار است به هر متقاضی زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع اختصاص پیدا کند.

کدخبر: 928761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟