قیمت محصولات کرمان موتور در سامانه یکپارچه چقدر است؟

به گزارش رکنا، جک s3،  ارزان‌‎ترین کراس‌اوور کرمان موتور امروز در بازار آزاد امروز  قیمتی معادل 940 میلیون تومان دارد. این محصول در سامانه یکپارچه خودرو با قیمت 910 میلیون تومان عرضه شد. سود بانکی سپرده‌گذاری شش ماهه 710 میلیون تومان معادل 76 میلیون و 200 هزار تومان است، در حالی که خرید این محصول از سامانه یکپارچه بر فرض ثبات قیمت‌ها در بازار و افزایش نیافتن قیمت نهایی خودرو توسط کرمان موتور تنها 30 میلیون تومان است.

جکj4، اقتصادی‌ترین سدان مونتاژی کشور در سامانه یکپارچه با قیمت 765 میلیون تومان عرضه می‌شود، درحالی که همین محصول در بازار آزاد قیمتی معادل 725 میلیون تومان دارد. در واقع این خودرو در بازار آزاد 40 میلیون تومان ارزان‌تر از سامانه یکپارچه معامله می‌شود.

KMC J7، تنها محصول عرضه‌شده با لوگوی کی‌ام‌سی در سامانه یکپارچه است که یک میلیارد و 280 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت این محصول در بازار آزاد یک میلیارد و 380 میلیون تومان است که به معنای کسب سود 100 میلیون تومانی پس از شش ماه است. سود بانکی این مبلغ برای شش ماه معادل 107 میلیون تومان است.

جک S5، کراس‌اوور کهنه‌کار کرمان موتور با قیمت یک میلیارد و 246 میلیون تومان در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود. این محصول کرمان موتور در بازار آزاد امروز قیمتی معادل یک میلیارد و 335 میلیون تومان دارد. به بیان دیگر خرید این خودرو از سامانه یکپارچه 89 میلیون تومان سود را برای خریدار در بر دارد. اگر فرد متقاضی این خودرو تنها قصد سرمایه‌گذرای برای حفظ ارزش پول خود را داشته باشد، می‌تواند با سپرده‌گذاری شش ماهه مبلغ 104 میلیون تومان را به عنوان سود کسب کند.

کرمان موتور به دلیل تعداد انصراف بالای متقاضیان دور دوم سامانه یکپارچه خودرو، یک دوره فروش اقساطی را بدون هیچ محدودیتی و برای تمام مردم برگزار کرد اما، به دلیل سقوط قیمت محصولات این شرکت در بازار آزاد باز هم تعداد متقاضیان به عدد مطلوب این شرکت نرسید. در نتیجه کرمان موتور حضور خود را در دور دوم سامانه یکپارچه برای افرادی که خودرو به آن‌ها تخصیص نیافته بود اعلام کرد.

در بررسی سوابق فروش این شرکت می‌توان دریافت که در زمان رونق بازار خودروهای مونتاژی این شرکت هیچ‌گونه ظرفیت اضافه‌ای را نمی‌پذیرفت اما،حالا به دلیل تعداد انصراف بالا، این شرکت‌ها برای جبران زیان و فروش محصولات خود دست به گریبان سامانه یکپارچه شده‌اند.

منبع: تجارت نیوز

کدخبر: 925890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟