چند جوان صافکار مدیرعامل ایران خودرو را به چالش کشیدند + فیلم
حجم ویدیو: 12.83M | مدت زمان ویدیو: 00:01:10

به گزارش رکنا، یک ویدئو از چند جوان صافکار و تعمیرکار در شبکه های مجازی منتشر شده است که مدیرعامل ایران خودرو را به یک چالش دعوت کرده است. این ویدئو تعدادی خودروی پژو پارس، مدل های 1400 به بعد را نشان می دهد که سقف و بدنه آنها از ورق نازک ساخته شده است و از مدیرعامل ایران خودرو خواسته می شود که به این وضعیت واکنش نشان دهد.

این در حالی است که مدیرعامل ایران خودرو پیش از این گفته است: "در خودروهای روز دنیا بسیاری از استانداردهایی که ما در کشور داریم وجود ندارد! استانداردهایی که در کشور ما اجرا می‌ شود در کل دنیا جزء استانداردهای سخت‌ گیرانه است. خودروهایی که جدیدا تولید می‌ شود تمام استانداردهای اعلام شده را خواهند داشت!"

این ادعاها زمانی می تواند واقعیت پیدا کند که همانند شرکت های معتبر دنیا، تست تصادف در شرکت های خودروساز داخلی وجود داشته باشد و فیلم های تست های مذکور به صورت عمومی منتشر شود.

همچنین گزارش ارزیابی کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و نشان ستاره براساس حداقل های استانداردهای جهانی (حداقل چین و هند) منتشر شود. اگرنه وضعیت همین است و امیدی به بالابردن کیفیت خودروهای داخلی نیست و تلفات تصادفات نیز کاهش نخواهد یافت.

برخی دلایل این وضعیت و عقب ماندگی صنعت خودرو در ایران حتی نسبت به شرکت های خودروساز خارجی و چینی ها به شرح زیر است:

*ضعف مدیریت در شرکت های خودروسازی که اغلب ملاک و معیار انتخاب آنها بر اساس تخصص و تجربه نبوده

*ممنوعیت واردات خودروهای نو و کارکرده

*دور زدن قوانین و استانداردهای سازمان ملی استاندارد و کم کاری بازرسان کنترل کیفیت در شرکت های خودروسازی

*انحصار در صنعت خودروسازی و قطعه سازی

*عدم توجه قطعه سازان به کیفیت و کم فروشی در اغلب موارد

*نبود سازمان متولی و ناظر مشخص و شفاف در صنعت خودرو ( زیرا سفره ای است که همه سر آن نشسته اند)

*دولتی و سیاسی بودن این صنعت از صدر تا ذیل

*عدم بهره کافی از دانش فنی متخصصان داخلی

*فرسودگی و قدیمی بودن خطوط تولید خودرو به شکلی که با یک پلتفرم دهها مدل خودرو با اسم ها و آپشن های بی کیفیت تولید شده است

* اصل کمیت است و نه کیفیت. در این شرایط به جای اینکه به ارتقای سطح کیفی محصولات شرکت های موجود اندیشیده شود، پای شرکت هایی مثل زرماکارون و شیرین عسل هم به میان آمده است. شرکت هایی که با وعده وعید ها و سروصدا به این بازار آمدند اما هیچ خبری از آنها نیست.

کدخبر: 919911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟