آخرین وضعیت قیمت سکه و دلار در بازار / پیش بینی قیمت ها در هفته پیش رو

به گزارش رکنا، روز گذشته هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۲۶ میلیون تومان ثابت ماند. همچنین نیم‌سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته ۱۶ میلیون تومان قیمت خورد. ربع سکه با افزایش ۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۱۱ میلیون تومان رسید و سکه یک گرمی هم با ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ثابت ماند.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان اعلام شد.

بهای هر اُنس طلا نیز در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۳۶ دلار است.

قیمت دلار ثابت ماند

برپایه داد و ستد بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار به ۴۱ هزار و ۳۰۲ تومان و قیمت حواله دلار به ۳۷ هزار و ۵۴۷ تومان رسید.

همچنین بهای هر اسکناس یورو بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته ۴۵ هزار و ۵۱۰ تومان و بهای حواله یورو ۴۱ هزار ۳۷۳ تومان، هر اسکناس درهم ۱۱ هزار و ۲۴۶ تومان و هر حواله درهم ۱۰ هزار و ۲۲۴ تومان کشف شد.

هفته آینده رشد قیمت انواع سکه و طلا متوقف می‌شود

به گزارش ایرنا «محمد کشتی» آرای اظهارداشت: در هفته نخست مردادماه قیمت جهانی طلا همچنان سیر نزولی داشت و در بازار داخل به دلیل تعطیلات ایام سوگواری سالار شهیدان نوسان کمی حاکم بود اما هفته گذشته و در آخرین معاملات بهای انس جهانی با ۲۱ دلار کاهش به ۱۹۳۴ دلار رسید.

وی افزود: در چند روز گذشته در بازار داخل نرخ ارز مجددا سیر صعودی داشت و به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشت، این افزایش موجب شد برخلاف دو ماه گذشته که شاهد سیر نزولی قیمت‌ها بودیم دوباره شاهد رشد قیمت‌ها باشیم.

کشتی آرای گفت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم انواع سکه با رشد قیمت رو به رو شد به این ترتیب که سکه طرح قدیم ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون تومان، نیم سکه و ربع سکه ۶۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی را ثبت کردند.

به گفته این مقام صنفی بخشی از افزایش یک میلیون تومان سکه طرح جدید مربوط به حباب آن است و حباب سکه با ۷۰۰ هزار تومان افزایش به ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای افزود: هر مثقال طلای آب شده ۱۲۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۰ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشت.

وی بیان کرد: با وجود کاهش بهای انس جهانی نرخ ارز افزایش یافت و این امر موجب رشد قیمت‌ انواع سکه و طلا شد و با این رشد قیمت تقاضا نیز برای خرید در بازار داخل بالا رفت که در پی آن شاهد افزایش حباب سکه بودیم.

کشتی آرای گفت: در دو ماه گذشته سکه و ارز سیر نزولی داشت و سکه به کانال ۲۷ میلیون تومان بازگشته بود و حباب سکه نیز به کمتر از پنج میلیون تومان رسید، اما دوباره قیمت‌ها افزایشی شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده افزایش قیمتی را در بازار طلای داخل نداشته باشیم بلکه قیمت‌ها پس از افزایش در روزهای گذشته تعدیل و رشد قیمت متوقف خواهد شد.

کدخبر: 915800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟