تمامی بانک های کشور چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل شدند

به گزارش رکنا، طبق اعلام علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت، هیئت دولت با تعطیلی سراسر کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به‌دلیل گرمای هوا موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی ، پیرو موافقت هیات دولت با تعطیلی روزهای‌ چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۱ و ۱۲ مرداد‌ ماه در کشور به دلیل گرما، تمامی شعب بانکی نیز در این دو روز تعطیل شدند.

ضمناً شبکه بانکی موظف شد شعب کشیک منتخب خود را دایر و به اطلاع عموم برساند.

در این خصوص محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: فردا و پس فردا بانک های خصوصی تعطیل هستند.

دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی تاکید کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، هیچ شعبه کشیکی نخواهیم داشت.

ساتنا و چاوک تعطیل شد

بانک مرکزی با تاکید بر تعطیلی شعب بانک ها در روزهای 11 و 12 مرداد ماه اعلام کرد: در بازه زمانی ذکر شده سامانه های ساتنا و چکاوک تعطیل بوده و دستور پرداخت و پردازش چک در این سامانه ها انجام نخواهدشد.

همچنین پردازش سامانه پایا در روزهای موصوف مشابه سایر روزهای تعطیل و با یک چرخه واحــد (12:45) خواهد بود.

طبق روال گذشته در چرخه واحد روزهای تعطیل سامانه پایا، علاوه بر دستور پرداخت های شاپرکی، دستورپرداخت های عادی نیز پردازش خواهند شد.

شایان ذکـر است، پیرو موافقت هیات دولت با تعطیلی روزهای‌ چهارشنبه و پنج‌شنبه 11 و 12 مرداد‌ماه در کشور به دلیل گرمای هوا، تمامی شعب بانکی نیز در این دو روز تعطیل است.

به گزارش رکنا، سخنگوی دولت امروز در توییتر نوشت: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرد.

توییت علی بهادری جهرمی

کدخبر: 914923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟