کندی سرعت اینترنت ایران به این زودی ها حل نمی شود!

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین اقدامات انجام شده برای رفع کندی اینترنت اظهار داشت: در کمیته ای که اخیراً (3 مردادماه) در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد، وزارت ارتباطات نیز مشارکت فعال داشت و در این جلسه اشکالاتی که در کار وجود دارد را بیان کردیم.

وی بیان کرد: برخی از مشکلاتی که در شبکه وجود دارد مربوط به سال های گذشته است لذا سالها کار می برد تا مساله حل شود. حل این مساله اقدامات بلند مدت و میان مدتی می خواهد مثل بحث توسعه ارتباطات ثابت در کشور که سالهاست به آن توجه نشده و برای رفع این مشکل در حال اجرای پروژه فیبرنوری هستیم.

آقای زارع پور گفت: برخی از مسایل مربوط به لایه های مختلف شبکه است، مثل لایه core (کر) و تجمیع که شرکت مخابرات ایران شبکه داخل استان ها را دارد و بعضاً در برخی از استان ها مشکلات جدی داریم. همه این مسایل جمع بندی شده و در حال ارایه راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع این مشکلات هستیم.

وی اضافه کرد: البته وزارت ارتباطات قبلاً همه این راهکارها را استخراج کرده بود، اما در جلسه اخیری که تشکیل شد سایر دوستان نیز نکاتی به آن اضافه کردند و معتقد بودند که این نکات باید پیگیری شود و انشاالله یک به یک پیگیری می کنیم.

آقای زارع پور با تأکید بر اینکه پیگیری خواهیم کرد تا روز به روز بر کیفیت شبکه افزوده شود، گفت: پیگیری و حل مشکلات وظیفه ذاتی ماست و اگر مشکلی وجود نداشته باشد وجود ما در وزارت ارتباطات اضافه است.

منبع: شفقنا

کدخبر: 914691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟