کاهش 225 میلیون تومانی قیمت این خودروها در بازار + جدول قیمت

آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، از ابتدای امسال تاکنون قیمت پراید ۱۵۱ در حدود ۳۰ میلیون تومان ارزان شده است.

به گزارش خبرآنلاین، این خودرو در حال حاضر ۲۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. اگرچه این خودرو در ۲۱ فروردین ماه تا حد ۳۲۰ میلیون تومان هم بالا رفت و اگر بخواهیم قیمت‌ها را با این تاریخ مقایسه کنیم، پراید ۱۵۱ تاکنون در حدود ۶۰ میلیون تومان ریزش قیمت داشته است.

پژو۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز از ابتدای سال تاکنون کاهش ۱۲۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است. این خودرو هم‌اکنون در بازار ۵۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت پژو۲۰۶ MC اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز از ۹۵۰ میلیون تومان در ابتدای سال، به ۷۲۵ میلیون تومان رسیده است. این خودرو یعنی تاکنون ۲۲۵ میلیون تومان ریزش قیمت داشته است.

در این میان، پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ از ابتدای سال تاکنون ۱۰۵ تومان کاهش قیمت داشته و قیمت آن از ۷۱۰ میلیون تومان به ۶۰۵ میلیون تومان تغییر کرده است.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو امروز سه‌شنبه 3 مرداد ۱۴۰۲ در بازار آزاد/ پژو پارس، 207 و 206 چند خرید و فروش شد؟ + جدول قیمت‌ها

قیمت رانا پلاس در بازار آزاد امروز ۴۷۰ میلیون تومان است و خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که تولیدش به پایان رسیده، حدود ۴۷۵ میلیون تومان تمام می‌شود.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو در بازار آزاد درمقایسه با دیروز دست‌نخورده باقی مانده و مثلا پژو پارس ساده که یکی از ارزان‌ترین محصولات این کارخانه است، مثل دوشنبه ۴۵۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

به‌گزارش فرارو؛ قیمت رانا پلاس در بازار آزاد ۴۷۰ میلیون تومان است و خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که تولیدش به پایان رسیده، حدود ۴۷۵ میلیون تومان تمام می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک در طرف مقابل جزو گران‌ترین سواری‌های ایرانخودرو است و در بازار آزاد با قیمت ۷۹۵ میلیون تومان دست به دست می‌شود. تارا اتوماتیک را ۷۶۵ میلیون تومان می‌فروشند و فروشنده‌های پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای رقمی نزدیک ۷۸۰ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهند.

قیمت خودرو سوم مرداد 1402، پس از چند روز کاهش سنگین سرانجام آرام گرفت. اکثر محصولات در ثبات قیمتی قرار گرفتند و تعداد اندکی، کاهش یا افزایش جزئی را تجربه کردند.

ثبات قیمتی پس از ریزش نسبتاً سنگین

روند نزولی قیمت خودرو سرانجام پس از چند روز متوقف شد. برخی از افراد بر این باورند که ثبات قیمت‌ها تنها یک استراحت کوتاه مدتی بوده و احتمالاً با ادامه روند نرخ دلار و رکود بازار، قیمت‌ها پایین‌تر نیز بی‌آیند. اما برخی دیگر که از همان ابتدا ادعا داشتند روند نزولی چند ماه گذشته پایدار نیست، بر این باورند که ثبات قیمتی می‌تواند یک زنگ خطر برای افزایش دوباره نرخ‌های بازار باشد.

به گزارش تجارت نیوز، آن‌ها بر این باورند که به دلیل کاهش تیراژ خودروسازان بر اثر کمبود قطعه و ارز مورد نیاز، احتمالاً روند عرضه خودرو در بازار با مشکل رو به رو شود و همین موضوع می‌تواند مزید بر علت افزایش دوباره قیمت خودرو در هفته‌های آتی شود.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو نیز روند با ثباتی را طی کرد.

قیمت خودروهای داخلی نسبتاً با ثبات بود. به جزء در موارد کمی که با افزایش و کاهش بسیار جزئی همراه بودند، دیگر محصولات هیچ تغییری از خود نشان ندادند.

پراید 131 و پراید 111 پس از پنج میلیون تومان کاهش قیمت در روز یکشنبه، فعلاً روند ثبات قیمتی را برگزیدند. روز گذشته نیز بدون هیچ‌گونه تغییر و به ترتیب با نرخ‌های 310 میلیون و 320 میلیون تومان معامله می‌شوند.

تیبا 2 هاچ‌بک بیشترین افت قیمتی را نسبت به روز گذشته در میان محصولات داخلی داشت. این هاچ‌بک با 7 میلیون تومان کاهش، به قیمت 333 میلیون تومان رسیده و بیشترین درصد افت قیمتی را در میان محصولات ایرانی را از آن خود کرد.

پژو پارس LX TU5 از سدان‌های پرطرفدار شرکت ایران خودرو نسبت به روز گذشته با 2 میلیون تومان افزایش قیمت با 585 میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا اتوماتیک به عنوان سدان لوکس ایران خودرو که روز گذشته با افت 10 میلیون تومانی، رکورد دار کاهش قیمت‌ها بود، روز گذشته نیز با نزول هفت میلیون تومانی به نرخ 748 میلیون تومان رسید.

شرایط قیمت خودروهای مونتاژی کمی متفاوت است. در این بازار تنها تعداد بسیار کمی از محصولات با کاهش قیمت همراه بودند و خبری از افزایش نیست. از سوی دیگر بسیاری از خودروها روند باثباتی را طی کردند.

جک J4 کرمان موتور که ارزان‌ترین سدان مونتاژی بازار به شمار می‌رود، پس از کاهش پنج میلیون تومانی روز یکشنبه، تغییری نداشته و با همان نرخ 720 میلیون تومان معامله می‌شود.

ام‌وی‌ام X22 PRO نیز ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی محسوب می‌شود که با افت قیمت به زیر یک میلیارد تومان از هفته گذشته، روند نسبتاً ثابتی را پشت سر گذاشته است. روز گذشته نیز بدون تغییر با همان قیمت 950 میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم پنج نفره با مدل 1401 که از ابتدای هفته گذشته با 100 میلیون تومان کاهش قیمت، یکی از چند کراس‌اوور مونتاژی با بیشترین میزان افت قیمتی به شمار می‌رفت، روز گذشته بدون تغییر نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیارد و 510 میلیون تومان معامله می‌شود.

لاماری ایما را شاید بتوان یکی از معدود کراس‌اوورهای بازار نام برد که باز هم با کاهش قیمت همراه بود. این خودرو روز گذشته با افت 30 میلیونی، به نرخ یک میلیارد و 750 رسید که به معنی 230 میلیون تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته گذشته است.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو

خودرو

دوشنبه

سه شنبه

سمند LX

510 میلیون تومان

510 میلیون تومان

سمند EF7

540 میلیون تومان

540 میلیون تومان

سمند EF7 دوگانه‌سوز

570 میلیون تومان

570 میلیون تومان

دنا پلاس

595 میلیون تومان

595 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌

710 میلیون تومان

710 میلیون تومان

دناپلاس توربو اتوماتیک

 795 میلیون تومان

 795 میلیون تومان

پژو پارس ساده

455 میلیون تومان

455 میلیون تومان

پژو 207 دنده‌ای

600 میلیون تومان

600 میلیون تومان

پژو 207 اتوماتیک پانوراما

780 میلیون تومان

780 میلیون تومان

رانا پلاس

470 میلیون تومان

470 میلیون تومان

رانا پلاس پانوراما

515 میلیون تومان

515 میلیون تومان

تارا دنده‌ای

635 میلیون تومان

635 میلیون تومان

تارا اتوماتیک

765 میلیون تومان

765 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 2

475 میلیون تومان

475 میلیون تومان

پژو 2008

دو میلیارد و 300 میلیون تومان

دو میلیارد و 300 میلیون تومان

هایما S5 توربو

یک میلیارد و 200 میلیون

یک میلیارد و 200 میلیون

هایما S7 توربو

یک میلیارد و 300 میلیون تومان

یک میلیارد و 300 میلیون تومان

سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک

سه میلیارد تومان

سه میلیارد تومان

کدخبر: 912892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟