خرید دلار کمکی به وضعیت اقتصادی نمی کند!

به گزارش رکنا، « سامان کریمی شاد » دبیر علمی این همایش درباره علت برگزاری این رویداد اقتصادی و اهمیت آن گفت: در این همایش که با حضور۶۰۰ شرکت کننده برگزارشد، سعی کردیم با وجود تورمی که وجود دارد ، با بررسی داده‌ های اقتصادی در وهله اول، سطح سواد مالی مردم را افزایش دهیم، چرا که با وجود تورم و افزایش روزانه قیمت‌ها، این امر موضوع مهمی است که نادیده گرفتن آن منجر به بروز چالش های بسیاری برای مردم و جامعه می شود.

وی افزود: بررسی تاثیر سواد رسانه ای و چگونگی بهره گیری از هوش مالی در راستای مهار نمودن تورم یکی از شاخصه های این همایش بود که خوشبختانه با استقبال بسیاری  از سوی شرکت کنندگان همراه شد.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه داد: گفتگو پیرامون زمینه های مختلف از جمله بازار مسکن و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در این عرصه و نیز نحوه خرید مسکن  در این شرایط اقتصادی و تامین نقدینگی از آیتم های رویداد "سرمایه گذار مرجع " بود.

وی  اظهار داشت: واکاوی سرمایه‌گذاری در بازار خودرو و واردات خودرو ،بازار طلا ، سکه، شِمش و طلاهای آب شده  و بررسی بازار دلار و بورس ایران از دیگر بخش‌های این همایش بود که به واسطه آن سعی کردیم با جامعه در میان بگذاریم که روی آوری به خرید دلار ،بورس و حتی بورس‌های خارجی تا چه حد خواهند توانست بستر مناسبی به جهت سرمایه گذاری و کسب سود برای مخاطبان باشند.

البته ناگفته نماند که خرید دلار کمکی به اقتصاد ما نمی‌کند و شاید ایجاد درآمد دلاری در بازارهای دلاری همچون بازار فارکس و ارزهای دیجیتال فرصت مناسب و مطلوبی را به لحاظ سرمایه‌گذاری در اختیار ما قرار دهند.

به هر حال در همایش «  سرمایه‌گذار مرجع »  جنبه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بازارهای دلاری به لحاظ قانون مداری و وجود ریسک‌ها، مورد بحث و بررسی قرار گرفت  و در این حوزه، اطلاعات جامع و لازم را در اختیار شرکت کنندگان قرار دادیم.

کریمی شاد

همچنین "امیرحسین کریمی شاد " مدرس و تحلیل گر بازارهای مالی با حضور در این همایش گفت : در این همایش سعی کردیم تا شرکت کنندگان را با هوش مالی و سرمایه گذاری  در بازه های مختلف از جمله اینکه ،چه زمانی برای خرید و فروش خودرو مناسب خواهد بود؟،در چه مناطقی از تهران ارزش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن سود بیشتری خواهد داشت؟ و در چه شرایطی و یا چه شهرهایی خرید زمین به عنوان سرمایه گذاری کردن می تواند مناسب باشد ،آشنا نمائیم.

وی افزود : هدف از برگزاری این همایش  ارائه آموزشهای لازم به افراد، در خصوص سرمایه گذاری مطلوب و سودآور بود که آموختن چگونگی سرمایه گذاری بواسطه بهره گیری از هوش مالی نمونه ای بارز از این آموزش ها است؛ همچنین پرداختن  به اینکه در هر بازه زمانی، سرمایه گذاری بر روی چه چیزهایی می تواند بیشترین سود را بدنبال داشته باشد، از دیگر آیتم های این همایش بود؛اینکه چه زمانی می توان از بازارهای « کریپتو » سود گرفت و این سود را در چه بازارهای دیگری، باید به کار بست تا به سود افزایشی دست یافت، می تواند مثال خوبی در راستای سرمایه گذاری درست و به صرفه باشد که به این موضوع نیز در همایش "سرمایه گذار مرجع" نگاه شد.

این کارشناس حوزه بورس اظهارداشت: بررسی درصد ریسک پذیری افراد برای ورود به بازارهای سرمایه گذاری ، مدت زمان لازم برای سرمایه گذاری و بررسی اینکه افراد متناسب با مقدار پول خود در چه بازاری می توانند سرمایه گذاری کنند، از شاخصه های دیگر این همایش بود.

وی بیان کرد: نگاه گذرا به بازار بورس تهران از بخش های این همایش بود که بواسطه آن به این موضوع پرداختیم که افراد باید در چه زمانی از بازار بورس انتظار کسب بیشترین سود را داشته باشند.به طور کل، واکاوی معایب و مزایای سرمایه گذاری در بازار بورس یکی از نقاط اوج این همایش بود که به تبع آن برای شرکت کنندگان ضمن تشریح این موضوع، یادآوری شد که بازار سرمایه بدلیل آنکه  یکسری معایب و محدویت هایی نسبت به سایر بازار های مالی، بویژه بازار کریپتو ارزهای دیجیتال و بازار فارکس  ویا بازار بورس بین الملل دارد، سرمایه گذاری در آن به جهت دست یابی به سود لازم، مدت زمان بیشتری که بین ۲تا۵سال است  را می طلبد؛ پس به دلیل چنین محدودیت‌هایی که در این بازار وجود دارد، بهتر است نوسان گیری در آن کمتر اتفاق بیافتاد .

"امیرحسین کریمی شاد" ادامه داد: تکنیکال پذیری بازارهای سرمایه یکی دیگر از مباحث این همایش بود که بواسطه آن به تاثیر و اعمال نفوذ شخصیتهای حقوقی وموسسات قانونی در این بازارها پرداختیم.همچنین در همایش « سرمایه گذار مرجع »  عنوان شدکه صرافی های ایرانی، الزامات و مجوزهای قانونی  به جهت ارائه و بهره گیری از ارزهایی نظیر فارکس و کریپتو را دارند و سرمایه گذران براحتی برای معاملات مالی و اقتصادی خود می توانند از آن ها بهره بگیرند.

کدخبر: 911654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟