عباس ایروانی کیست؟ / آخرین وضعیت این متهم اول پرونده اقتصادی

به گزارش رکنا، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته درباره آخرین وضعیت عباس ایروانی گفت: او به همراه ۸ نفر کارمند  گمرک به اتهام  اخلال در نظام اقتصادی محکوم شده و حکم صادر شده و در فرایند ابلاغ است و پس از ابلاغ اعلام می شود.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه این است که همواره به مر قانون عمل کرده است و سعی کرده‌ایم خروجی عملکردمان مطلوب و ملموس باشد. با تمسک و توسل به بیانیه گام دوم، سیاست‌های ابلاغی، فرامین مقام معظم رهبری و قوانین،  اقدامات خود را انجام می‌دهیم و قطعاً این موارد باید از ایجاد شائبه جلوگیری کند و هر آنچه در ارتباط با متهمان اتخاذ می‌شود بر اساس نظر قضائی ذی ربط است.

وی در ادامه با اشاره مجدد به  پرونده عباس ایروانی گفت: از آنجایی که وی دارای کارخانه است تمام نگاه قوه قضائیه این است که در کنار اجرا و صدور احکام به تولید و اشتغال نیز توجه داشته باشند.

به گزارش تابناک، عباس ایروانی متولد ۱۳۳۵ در تهران و مدیر سابق شرکت عظام است که متهم اول پرونده اقتصادی است. او به اتهام قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ ای قطعات خودرو به صورت کلان و عمده تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

او در بحبوحه دفاع مقدس به کار سامان دهی کمک‌های مردمی در غرب کشور پرداخت و به سمت تولید لوازم و قطعات خودرو رفت و توانست کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهد.

پس از آنکه ایروانی وارد بحث تولید لوازم و قطعات موتورسیکلت شد نمایندگی پیستون کالمن آلمان را دریافت کرد و پس از این پروژه دیگر با دولت وارد همکاری نشد.

ایروانی جز فعالیت‌های اقتصادی دستی هم در بخش هنری داشته است و در چهارمین دوره حراج تهران اقداماتی انجام داده است.

او بخشی از زندگی نامه خود اذعان داشته که با پرفسور سمیعی ارتباط دوستانه و رفاقت دیرینه‌ای داشته است و مرکز تحقیقات و نوآوری مغز و اعصاب را در منطقه ۲۲ تهران به مبلغ ۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال خریداری کرده است.

بر اساس صحبت‌های ایروانی پای او به حوزه گردشگری هم باز شده و بزرگترین «پارک آبی موضوعی رو باز ایران» (پارک آبی اوشن کیش) را در جزیره کیش راه اندازی کرد و به دنبال تجهیز آن همانند دیزنی، اما با شیوه ایرانی برآمد. همچنین وی مدعی شده که سرای عامری‌های کاشان را هم مرمت و بازسازی کرده است.

وبسایت ایروانی در ادعای دیگری نوشته که او پروژه یک هزار و یک شهر را هم برای میزبانی از ۳۰/۰۰۰ نفر راه اندازی کرده است.

کدخبر: 910626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟