سرمایه بازنشستگان در انباری خاک می خورد / چرا صندوق بازنشستگی خودروهای لوکس وارد می کرد؟

به گزارش رکنا، در این بازار بی سروسامان خودرو که مشخص نیست متولی آن کیست؟ صنعتی که در آن هر کس ساز خود را می زند و هنوز پس از 9 ماه نه وضعیت واردات خودروهای نو مشخص است و نه وضعیت واردات خودروهای کارکرده روشن است. مشخص نیست چه کسی قیمت خودرو را تعیین می کند. بازار؟ عرضه و تقاضا؟ شورای رقابت؟ رئیس جمهور؟

حال در این آشفته بازار صنعت خودرو فقط صندوق بازنشستگی کشوری ،آن هم با تمام مشکلاتش، مانده بود که واردکننده خودرو شود!

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ، «نعمت الله ترکی» همراه با تعدادی از مدیران صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی و سازمان بازرسی در جریان این بازدید عنوان کرد: در سال ۱۳۹۴، ۹ دستگاه خودروی لوکس اعم از لکسوس، تویوتا و… با اموال و پول بازنشستگان توسط یکی از شرکت های زیرمجموعه صندوق بدون ثبت سفارش از کشور اتریش خریداری و وارد کشور شده است.

وی با طرح این سوال که «مشخص نیست اصلا با چه منطقی این کار صورت گرفته و اصل موضوع نیز درحال پیگیری است» گفت: پیگیری می کنیم که اگر سوء جریانی در خرید خودروها مشاهده شد، شکایت لازم صورت گیرد. در این خصوص تعامل خوبی با سازمان بازرسی کل کشور برقرار شده تا با هم افزایی لازم، برخورد قانونی با مسببین این سوء جریانها صورت گیرد.

ترکی با بیان اینکه «۳ دستگاه از این خودروها درهمان سال به فروش می رود و ۶ دستگاه از سال ۱۳۹۴ در انبارها مانده است» اظهار کرد: هیچ شخص و مدیری در این ۸ سال سراغی از این خودروها نگرفته است؛ خودروهایی که ارزش مادی بسیار بالایی دارند و بر اثر بی توجهی درحال تخریب است.

او با تاکید بر اینکه پیش از این بارها اعلام کرده بودیم که بر روی حراست از اموال بازنشستگان حساسیم و لذا به صورت ویژه به این موضوع ورود شد، گفت: جای تاسف بود که با اینکه شرکت انبارهای عمومی متعلق به صندوق بازنشستگی است و این خودروها در انبارهای شرکت انبارعمومی استقرار داشته، در طول این سال ها حتی از صندوق یا شرکت متولی یک تماس با شرکت انبارها گرفته نشده که این خودروهایی که با پول بازنشستگان خریداری شده را به یک محل مسقف ببرند که حداقل کمتر آسیب ببیند.

وی افزود: امروز به محل نگهداری خودروها رفتیم و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: این خودروها با قید فوریت باید ترخیص شود و به فروش برسد و این مبلغ به بازنشستگان برگردد. نمایندگان صندوق در این خصوص مشخص شدند و روزانه پیگیر ترخیص و فروش خودروها هستند. تمام این اموال می بایست خرج و صرف بازنشستگان و رفاه آنان شود.

ترکی همچنین عنوان کرد: متاسفانه پرونده هایی از این قبیل، در ادوار گذشته بسیار بوده و در دوره مدیریتی جدید صندوق، یکایک آن ها درحال احصاء و پیگیری هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور محترم در ایام انتخابات «تغییر به نفع مردم بود» افزود: در صندوق بازنشستگی سعی داریم که تحقق این شعار برای جامعه مخاطب یعنی بازنشستگان عزیز ملموس باشد.

ترکی تاکید کرد: رویکرد و مرام انقلابی دولت سیزدهم در حراست حداکثری از حقوق مردم به خوبی با دولتهای گذشته قابل مقایسه است.

به گزارش رکنا، در آخر هم مشخص نیست چه کسی و چه سازمان و نهادی قرار است پاسخ دهد که صندوق بازنشستگی طبق چه قانون و قاعده ای اقدام به واردات خودروهای لوکس خارجی کرده است؟

کدخبر: 910553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟