قیمت مسکن در پردیس تهران

طبق آنچه که مسئولان اعلام کردند، از ابتدای تیرماه ریزش قیمت‌ها در بازار مسکن پردیس آغاز شده‌؛ به طوریکه در یک واحد بین ۸۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان بوده‌است. ادعایی که درباره دلایل ریزش قیمت‌ها مطرح می‌شود این است که غیر از عوامل اقتصادی از جمله ثبات نرخ دلار در حوالی ۵۰ هزار تومان که باعث کاهش التهاب بازار مسکن در شهر جدید حاشیه پایتخت شده، برخورد با مشاوران املاک متخلف عامل مهم در ساماندهی بازار مسکن پردیس و افت قیمت‌ها شده‌است.

در این باره خلیل محبت‌خواه، سرپرست شرکت عمران پردیس گفته بود که از مهمترین عوامل ریزش قیمت مسکن در پردیس مقابله و برخورد قانونی با مشاوران املاک متخلف در این محدوده بوده و برخی از مشاوران املاک متخلف عامل گرانی مسکن بوده‌اند و از این رو چندین بنگاه مسکن پلمپ شدند.

طبق گفته این مقام مسئول؛ اتفاقی که در مشاوران املاک متخلف رخ می دهد که منجر به گرانی مسکن می‌شود این است که مشاوران املاک بدون جابه‌جایی پول یک ملک را چند بار معامله می‌کنند و در هر معامله آن ملک چندین میلیون تومان افزایش قیمت پیدا می‌کند و در نهایت میزان افزایش قیمت همان ملک در یک مدت کوتاه با تکرار چند بار معامله تا یک میلیارد تومان می‌رسد که البته این معاملات هم بین خود مشاوران املاک صورت می‌گیرد.

گفته می‌شود هر چند که قیمت‌ها در پردیس تا حدودی به ثبات رسیده‌اند و روند افزایشی کنترل شده اما بازار مسکن این شهر هم همانند سایر شهرها از موج رکود در امان نمانده و با وجود افت نرخ، بازار مسکن پردیس هم به رکود مبتلا است.

منبع: ایلنا

کدخبر: 909350 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟