جوابیه سایپا درباره گزارش "صنعت خودرو، یک صنعت رفاقتی شده است و فقط مردمی ضرر می کنند که سر این سفره نیستند!"

مدیرمسئول محترم سایت خبری رکنا 

با سلام و احترام؛ 

پیرو درج خبری با عنوان "صنعت خودرو، یک صنعت رفاقتی شده است و فقط مردمی ضرر می کنند که سر این سفره نیستند!" که روز دوشنبه 12/04/1402 در خروجی آن سایت خبری قرار گرفته و در آن به دو محصول کوییک و شاهین به صورت مستقیم اشاره شده است، جوابیه زیر به حضور ارسال می شود. مزید امتنان است طبق قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه در همان صفحه و ستون اقدام مقتضی صورت پذیرد. 

پایش‌های دائمی معاونت کیفیت گروه سایپا از دیماه سال 1400( با تغییر مدیریت ارشد گروه) گویای آن است که تعداد مراجعه‌ مشتریان به نمایندگی‌های این مجموعه برای دریافت خدمات پس از فروش برای تمامی محصولات در سطح کشور نسبت به سال قبل و با وجود افزایش تیراژ تولید، به صورت میانگین 39 درصد کاهش یافته است؛ این کاهش برای محصولات شاهین 18 درصد و برای خانواده کوییک 46 درصد است. همچنین تعداد قطعات تعویض شده در نمایندگی‌ها برای محصولات گروه سایپا طی یکسال گذشته 50 درصد کمتر شده است. 

طی 18 ماه گذشته، بیش از ۲۴۰ پروژه کیفیت در خودروسازی سایپا و زنجیره قطعه‌سازی تعریف و اجرا شد، به طوری که در خودرویی نظیر شاهین با وجود افزایش 500 درصدی تولید روزانه، مراجعه مردم به نمایندگی‌ها برای دریافت خدمات پس از فروش 50 درصد کاهش یافته است. 

از آنجا که اطلاعات درج شده در گزارش سایت خبری در مورد محصول شاهین مطابق با واقعیت نیست، باید عنوان کرد ضمن اینکه خودروی شاهین طی‌ ماه‌های گذشته تغییرات مناسبی به جهت کیفیت داشته،‌ دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 و توان و گشتاور مناسب برای رانندگی در ترافیک شهری است.  

از جمله موارد بهبود یافته در خودرو شاهین بهبود عایق کاری این خودرو و کاهش ارتعاشات صوتی ورودی به کابین نسبت به اوایل تولید این خودرو می باشد. 

ایرادهای ظاهری ذکر شده در مورد خودرو شاهین در مطلب منتشره را نمی توان اصولاً ایراد دانست چون برداشتها از زیبایی سلیقه ایست و اکثر مردم و مشتریان خودرو شاهین را خودرویی زیبا و به روز می دانند.  

خودروی شاهین به جهت ظاهر و طراحی مزیت‌های بارزی دارد که از جمله می‌توان به استفاده از فولاد با مقاومت بالا، ‌به روزترین طراحی بین رقبا،‌ بهترین تناسب اجزا از زاویه 45 درجه، طراحی راهنما بر روی آینه جانبی و طراحی خاص چراغ ها، اشاره کرد.  

در این خودرو سعی شده طراحی متناسب با سلیقه مشتریان ایرانی باشد که در زمان طراحی خودرو نظر سنجی های لازم انجام شده است و‌ طراحی به روزتر در کلاس قیمتی خود،‌ فضای سرنشین مناسب و دسترسی آسان راننده به کلیدهای کنترلی،‌ از آن جمله می باشد. 

خودروی شاهین در حالی در گزارش سایت وزین رکنا،‌ از نظر مزایا و رفاه حال مشتریان،‌ مورد نقد قرار گرفته که دارای دکمه روشن شدن،‌ سیستم ورود به خودرو بدون کلید،‌ سانروف، صفحه نمایش لمسی، دوربین دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم پایش فشار باد تایرها، است که و نکته تعجب برانگیز آن است که نگارنده صفحه نمایش این خودرود را به عنوان نقطه ضعف محسوب کرده است. 

در مورد خودروی کوییک نیز باید عنوان کرد که این خودرو از طراحی و مواد اولیه اقتصادی بهره می‌برد،‌ تا قیمت فروش آن به مصرف کننده در اقتصادی ترین حالت ممکن قرار گیرد. به همین جهت خودروی کوییک که با قیمت مناسب در بازار ایران عرضه می‌شود، در قیاس با رقبای بین المللی و کشورهایی که بازار خودرو ارزان قیمت دارند، قابل رقابت است. اما باید پذیرفت که طراحی‌های بالاتر و همچنین تکنولوژی به روزتر مستلزم افزایش قیمت نهایی خودرو است، لذا در صورتی که موارد عنوان شده در خودروهای ارزان قیمت مورد استفاده قرار گیرد، آن خودرو از گردونه خودروهای ارزان قیمت خارج می شود. با این اوصاف خودروی کوییک نسبت به رقبای جهانی خود در این سطح قیمتی، کیفیت و امکانات بسیار بهتری را ارایه می کند. از سویی با اینکه خودروی کوییک از خودروهای طراحی شده در سالیان گذشته است،‌ سعی شده که کیفیت این خودرو افزایش پیدا کند. 

اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا

کدخبر: 906819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟