زمزمه ابطال انتخابات ریاست اتاق بازرگانی از سوی شورای‌ عالی نظارت

روز گذشته پس از انتشار نامه استعفای حسین سلاح ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران، برخی اخبار غیرمستند از حمایت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حسین سلاح‌ورزی رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی ایران منتشر شد که بلافاصله از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس تکذیب شد.

این خبرسازی‌ها در حالی صورت گرفت که 2 روز بعد از انتخابات پرحاشیه 28 خرداد ماه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران 30 نماینده مجلس به‌صورت مکتوب از وزیر صمت به‌عنوان عضو اصلی شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی خواسته بودند در صورت تأیید تخلفات در مورد حضور غیرقانونی افراد ردصلاحیت‌شده در انتخابات  مذکور، ابطال انتخابات اعلام شود.

در این بین بعد از افشای تخلفات مربوط به انجمن نظارت بر انتخابات مبنی بر مجوز حضور سلاح‌ورزی کاندیدای ردصلاحیت‌شده انتخابات، مطالبه عمومی برای ابطال نتیجه انتخابات از سوی شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی متشکل از وزیر صمت، وزیر اقتصاد و وزیر جهاد کشاورزی شکل گرفت.

بر این اساس پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد، ابطال انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران از سوی شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در حال نهایی شدن است و به‌زودی این موضوع به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

پیش از این وزیر اقتصاد عضو شورای‌عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی هم تصریح کرده بود که مشخصاً در مورد انتخابات اخیر اتاق بازرگانی نظر دولت همان نظر دستگاه‌های نظارتی است.

لازم به ذکر است که نظر وزارت اطلاعات درباره ردصلاحیت حسین سلاح‌ورزی برای حضور در این انتخابات در موعد مقرر از طریق مکاتبه رسمی حراست وزارت صمت به اطلاع انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی رسیده بود.

البته با توجه به محرز بودن تخلف صورت‌گرفته مبنی بر حضور افراد فاقد صلاحیت در انتخابات، ابتدا سلاح‌ورزی رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی از حضور در این سمت استعفا کرده بود که نامه استعفای وی هم منتشر شد، اما در روزهای اخیر بعد از ورود برخی جریانهای سیاسی حاشیه‌دار به این موضوع وی استعفای خود را تکذیب کرد.

در تازه‌ترین تحول نیز دبیر شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران با اشاره به خبرسازی دبیر انجمن نظارت بر انتخابات هیئت رئیسه اتاق، گفت: هیچ‌گونه نامه درخواستی برای استفساریه در مورد انتخابات هیئت رئیسه اتاق ایران در تاریخ 27 خردادماه به وزارت صنعت، معدن و تجارت واصل نشده است.

منبع: تسنیم

کدخبر: 906665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟