کاهش یک میلیارد تومانی قیمت مسکن در این منطقه تهران

بررسی قیمت‌های پیشنهادی واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس نشان می‌دهد رکود بازار، انتظار کاهش قیمت بیشتر از سوی مردم و عدم ورود به بازار باعث کاهش قیمت تا یک میلیارد تومانی شده است.

بر این اساس یک واحد مسکن مهر واقع در فاز ۵ با مساحت ۸۷ متر مربع با قیمت ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان یعنی هر متر مربع حدود ۳۲.۷ میلیون تومان آگهی شده است.

واحدی با همین متراژ واقع در فاز ۹ قدیم ۱.۹ میلیارد تومان برای فروش آگهی شده است، یعنی هر متر مربع حدود ۲۱.۸ میلیون تومان. بخشی از واحدهای مسکن مهر فاز ۹ قدیم به دلیل مشکل "دیوار حائل" همچنان قابل سکونت نیست و خریداران باید به این نکته توجه داشته باشند.

در فاز ۸ پردیس یک واحد ۱۰۵ متری ۲ خواب با قیمت ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان (هر متر مربع حدود ۲۵.۳ میلیون تومان) آگهی شده است. وام و عرضه این واحد مسکونی تسویه شده و به‌صورت خام به‌فروش می‌رسد.

در فاز ۱۱ یا همان کوزو که حدود ۱۲ هزار واحد مسکن مهر آن همچنان نیمه‌تمام است یک واحد ۸۷ مترمربعی با قیمت هر متر ۳۱.۹ میلیون تومان یعنی حدود ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. آپارتمانی با همین متراژ با قیمت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان آگهی شده است. اختلاف حدود یک میلیارد تومان این واحد با واحد مشابه ذکر شده به دلیل واقع شدن در طبقه همکف است. فروشنده البته مشخص نکرده که این واحد قابلیت سکونت دارد یا خیر؟

در زون ۵ فاز ۱۱ یک واحد ۸۷ متری در طبقه ۱۰ با قیمت ۳ میلیارد تومان آگهی شده، یعنی هر متر مربع ۳۴.۵ میلیون تومان. این واحد مسکونی آماده سکونت بوده و وام آن نیز تسویه شده است.

در فاز ۹ جدید یک واحد مسکن مهر ۸۵ متری که وام و عرصه آن پرداخت نشده با قیمت ۲ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

زمستان سال گذشته و طی فروردین امسال، مساکن مهر شهر پردیس به دلیل نوسانات سایر بازار اقتصادی قیمت‌های عجیبی تا حدود ۴.۳ میلیارد تومان را نیز ثبت کرد. اما طی ۲ ماه گذشته به‌خصوص در خردادماه به واسطه ثبات حاکم بر بازار ارز، حباب قیمت از بین رفته است.

منبع: تسنیم

کدخبر: 903249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟