معرفی 10 صندوق برتر سرمایه گذاری بورس

در این مقاله که شما در سایت دانشگاه کسب و کار مطالعه می‌کنید بررسی می‌کنیم که صندوق سرمایه گذاری چیست و چگونه می‌توان در این صندوق‌ها وارد شد و سرمایه گذاری کرد. پس با من در دانشگاه کسب و کار همراه باشید.

صندوق سرمایه گذاری چیست؟

صندوق‌های سرمایه گذاری نهادهایی هستند که بصورت مستقل و زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید از طریق وارد شدن به صندوق‌های سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه و پول خود را به دست افراد متخصص در این حوزه بسپارید و با ریسک کمتر، سود زیادی از سرمایه گذاری در بازار بورس اوراق بهادار کسب کنید. صندوق سرمایه گذاری در اصل به مجموعه‌ای از سهام‌ها، اوراق بهادار و همچنین دارایی‌های نقدی گفته می‌شود که در یک سبد جمع‌آوری شده‌اند. بنابراین زمانی که شما سرمایه‌ خود را وارد این صندوق‌ها می‌کنید می‌توانید باتوجه به میزان سرمایه‌ای که وارد کردید در سود این صندوق شریک شوید.

چرا سرمایه خود را در صندوق‌های سرمایه گذاری وارد کنیم؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید پول خود را وارد بازار سرمایه و یا وارد صندوق‌های سرمایه گذاری کنید، تورم موجود در ایران است. نرخ رشد تورم در ایران بیشتر از نرخ بهره بانکی می‌باشد و این به این معناست که اگر شما پول خود را در بانک‌ها بگذارید هر روز ارزش آن کمتر می‌شود. ولی زمانی که شما سرمایه خود را وارد بازار بورس و یا صندوق‌های سرمایه گذاری می‌کنید، علاوه‌بر اینکه می‌توانید ارزش پول خود را حفظ کنید، می‌توانید سود زیادی نیز کسب کنید.

البته این نکته‌ را فراموش نکنید که میزان سود دهی صندوق‌های سرمایه گذاری وابسته به روند حرکت شاخص بورس است. این عبارت به این معنا است که اگر روند شاخص بورس حرکتی صعودی داشت (بازار گاوی) صندوق‌های سرمایه گذاری نیز سوددهی دارند. ولی اگر روند شاخص بورس حرکت نزولی داشت (بازار خرسی) صندوق‌های سرمایه گذاری نیز زیان ده هستند. بنابراین قبل از اینکه تصمیم به سرمایه گذاری در این بازارها بگیرید حتما وضعیت فعلی و آینده بورس را پیش‌بینی کنید.

انواع صندوق‌ های سرمایه‌گذاری

قبل از اینکه بخواهم ۱۰ صندوق سرمایه گذاری برتر را معرفی کنم، قصد دارم شما را با انواع صندوق‌های سرمایه گذاری آشنا کنم. زیرا با شناخت انواع صندوق‌ها، می‌توانید باتوجه به میزان ریسک پذیری که دارید تصمیم بگیرید که در کدام صندوق، سرمایه گذاری کنید. این صندوق‌ها شامل موارد زیر است:

    صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

    صندوق سرمایه گذاری مختلط

    صندوق سرمایه‌گذاری سهامی

    صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF)

    صندوق سرمایه گذاری در طلا

    صندوق سرمایه گذاری جسورانه

    صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی

    صندوق سرمایه گذاری شاخصی

تفاوت‌های انواع صندوق‌های سرمایه گذاری

    هدف این مقاله این است که شما را با ۱۰ صندوق سرمایه گذاری برتر آشنا کند. بنابراین بطور خلاصه به معرفی انواع این صندوق‌ها می‌پردازم. صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت به دلیل اینکه تنها ۱۰ درصد آن از سهام تشکیل شده دارای ریسک پایینی است و هر سه ماه یکبار سود تضمین شده‌ به حساب شما واریز می‌شود.

    صندوق سرمایه گذاری مختلط تشکیل شده از سهام و اوراق قرضه است که نسبت صندوق با درآمد ثابت ریسک بیشتری دارد. همچنین سود تضمین شده ندارد و هیچ سودی به شما پرداخت نمی‌شود.

    منظور از صندوق سرمایه گذاری قابل معامله صندوقی است که شما می‌توانید مانند سهام آن را در بازار فرابورس خرید و فروش کنید.

    صندوق سرمایه گذاری جسورانه صندوقی است که بر ایده‌های جدید و استارت‌آپ‌ها سرمایه گذاری می‌کنند که اگر پروژه‌ای که در آن سرمایه گذاری کردند بازدهی بالایی داشته باشد، به همان میزان نیز این صندوق‌ها سوددهی دارند.

    صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی صندوقی است که در یک صنعت و یا سهام خاص اقدام به معامله و خرید و فروش در آن صنعت می‌کند. اینکار باعث بهبود یافتن میزان نقدینگی و کاهش پیدا کردن زیان احتمالی می‌شود.

    صندوق سرمایه گذاری شاخصی صندوقی است که در آن سهام‌ یک شاخص خاص را تنها خریداری می‌کنند و سود و زیان این صندوق به وضعیت حرکت روند شاخص وابسته است.

ویژگی ۱۰ صندوق سرمایه گذاری برتر

برای اینکه بتوانید صندوق‌های سرمایه گذاری برتر را تشخصی دهید باید به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

    بازده تاریخی صندوق (کارنامه عملکرد)

    ضریب آلفا

    ضریب بتا

    دارایی تحت مدیریت

    تاثیر ضریب آلفا در ۱۰ صندوق سرمایه گذاری برتر

منظور از ضریب آلفا همان بازدهی فعال است که صندوق نسبت به شاخص دارد. اگر آلفا عددی منفی را نشان دهد به این معناست که این صندوق نسبت به شاخص عملکرد ضعیفی داشته است؛ ولی اگر عدد مثبتی را نشان دهد به این معناست که صندوق نسبت به رشد شاخص عملکرد خوبی داشته است. همچنین اگر عدد آلفا صفر باشد به این معناست که شاخص باتوجه به میزان ریسکی که داشته عمل نموده است.

    تاثیر ضریب بتا در ۱۰ صندوق سرمایه گذاری برتر

ضریب بتا میزان ریسکی که صندوق نسبت به ریسک سیستماتیک شاخص دارد را بررسی می‌کند. برای اینکه بتوانید راحت‌تر صندوق‌های برتر را تشخیص دهید به نکات زیر دقت کنید:

    اگر ضریب بتای صندوق مساوی با یک باشد، به این معنی است که درصد افزایش و کاهش قیمت واحدهای صندوق برابر با درصد افزایش یا کاهش شاخص کل ‌می‌باشد.

    اگر ضریب بتای صندوق بیشتر از یک باشد به این معنا است که نوسانات بازدهی آن بیشتر از نوسانات بازار سرمایه خواهد بود. برعکس این قضیه نیز صدق می‌کند، یعنی صندوق‌هایی که ضریب بتای آن‌ها کمتر از یک باشد، نوساناتی کمتر از نوسانات بازار خواهند داشت.

    اگر ضریب بتای یک صندوق ۲ باشد به این معنا است که میزان افزایش و یا کاهش قیمت آن ۲ برابر شاخص بازار خواهد بود. یعنی هنگامی‌ که بازار ۲۰ درصد رشد قیمتی داشته باشد، ارزش واحدهای این صندوق ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و زمانی که بازار ۳۰ درصد سقوط می‌کند، ارزش واحدهای این صندوق ۶۰ درصد کاهش می‌یابد. همینطور صندوقی که بتای آن ۵/۰ است به این معنا است که اگر رشد شاخص بازار ۲۰ درصد باشد، رشد قیمت واحدهای آن صندوق ۱۰ درصد خواهد بود و اگر بازار ۱۰ درصد افت کند، ارزش واحدهای آن پنج درصد افت خواهد کرد.

    صندوقی که بتای آن صفر است، با نوسانات بازار تغییر نمی‌کند به عبارت دیگر نمی‌توانیم هیچ رابطه‌ای میان رشد و افت بازار و رشد یا افت این صندوق پیدا کرد.

    تاثیر دارایی تحت مدیریت در ۱۰ صندوق سرمایه گذاری برتر

دارایی تحت مدیریت میزان دارایی است که یک صندوق دارد. به عبارت دیگر افراد زیادی به عملکرد این صندوق اطمینان دارند و سرمایه خودشان را در اختیار این صندوق گذاشته‌اند. بنابراین هرچه میزان دارایی تحت مدیریت یک صندوق بیشتر باشد می‌توان گفت افرادی که این صندوق را مدیریت می‌کنند دارای تجربه و مهارت بیشتری هستند؛ زیرا هرچی میزان دارایی یک صندوق بیشتر باشد، مدیریت آن سخت‌تر می‌شود.

۱۰ صندوق سرمایه گذاری برتر در حال حاضر

انتخاب صندوق سرمایه گذاری مناسب

گنجینه زرین شهر یکی از ۱۰ صندوق سرمایه گذاری برتر

صندوق گنجینه زرین شهر یکی از پیشروان صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت در کشور است که با هدف افزایش سودآوری و تسهیل دسترسی به بازار سرمایه، در پاییز سال ۱۳۹۰ تأسیس شد. این صندوق که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) و با مدیریت شرکت تأمین سرمایه تمدن فعالیت می‌کند، در طول ده سال گذشته توانسته است با جذب حجم بالایی از سرمایه‌گذاران، خالص ارزش دارایی‌های خود را به بالاترین سطح میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری برساند. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده، خالص ارزش دارایی‌های صندوق گنجینه زرین شهر در آذر ماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

صندوق گنجینه زرین شهر با رعایت اصول و استانداردهای حسابداری و حسابرسی، شفافیت و اطلاع‌رسانی مناسب را به سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌دهد. همچنین با توجه به نوع فعالیت خود، ریسک پایین، سود ثابت و نقدشوندگی بالا را به عنوان ویژگی‌های بارز خود مطرح می‌کند. صندوق گنجینه زرین شهر با تکیه بر دانش و تجربه تیم مدیران سرمایه‌گذاری خود، دارایی‌های خود را به صورت متعادل و بازده مناسب در بازار سپرده، بازار اوراق بهادار و بازار سهام تخصیص می‌دهد.

نام صندوق    گنجینه زرین شهر

نوع صندوق    درآمد ثابت

تاریخ آغاز    ۱۸/۰۷/۱۳۹۰

ارزش خالص ( میلیارد ریال)    ۵۳۲،۷۱۹

تقسیم سود    یک ماهه

بازده شش ماهه    ۱۰.۰۶%

بازده یک ساله    ۱۹.۵۲%

لوتوس پارسیان

صندوق لوتوس پارسیان یکی از معتبرترین و پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در بازار سرمایه ایران است. این صندوق که در سال ۱۳۹۰ با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) و تحت مدیریت شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان راه‌اندازی شد، در طول ده سال فعالیت خود توانسته است با جذب حجم عظیمی از سرمایه‌گذاران، خالص ارزش دارایی‌های خود را به بالاتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان برساند. صندوق لوتوس پارسیان با تکیه بر دانش و تجربه تیم مدیران سرمایه‌گذاری خود، دارایی‌های خود را به صورت متعادل و بازده مناسب در بازار سپرده، بازار اوراق بهادار و بازار سهام تخصیص می‌دهد. در حال حاضر، حدود ۵۵ درصد دارایی‌های صندوق به اوراق مشارکت، حدود ۳۵ درصد به سپرده بانک پارسیان (ضامن نقدشوندگی صندوق)، حدود ۷ درصد به سهام و حق تقدم خرید سهام و حدود ۳ درصد به دارایی‌های دیگر اختصاص یافته است.

صندوق لوتوس پارسیان با توجه به نوع فعالیت خود، سود روزشمار را به صورت ماهانه به حساب بانکی سرمایه‌گذاران واریز می‌کند. صندوق لوتوس پارسیان با قیمت صدور و ابطال هر واحد سرمایه‌گذاری حدود ۲ میلیون تومان، امکان خرید و فروش راحت و سریع را به سرمایه‌گذاران خود می‌دهد.

نام صندوق    لوتوس پارسیان

نوع صندوق    درآمد ثابت

تاریخ آغاز    ۱۸/۰۷/۱۳۹۱

ارزش خالص ( میلیارد ریال)    ۵۲۲،۵۵۳

تقسیم سود    یک ماهه

بازده شش ماهه    ۹.۳۶%

بازده یک ساله    ۱۸.۸۹%

کاردان یکی از ۱۰ صندوق سرمایه گذاری برتر

صندوق کاردان یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است که به سرمایه‌گذاران خود سود و بازدهی مشخص و ثابت را پرداخت می‌کند. این صندوق برای افرادی مناسب است که دنبال سرمایه‌گذاری امن و مطمئن با بازدهی بالا در بازار سهام هستند. در میان صندوق‌های با درآمد ثابت، صندوق کاردان یک فرصت سرمایه‌گذاری جذاب و قابل‌اتکای است. صندوق کاردان در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ با ارزش خالص دارایی ۳۹۹ هزار میلیارد تومان و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار شروع به کار کرد. این صندوق به صورت گواهی سپرده عمل می‌کند و سود تضمین شده سالانه آن ۱۸.۵ درصد است. خرید و فروش واحدهای صندوق بر اساس ارزش خالص دارایی‌های روز بعد از ثبت درخواست، صورت می‌گیرد. مدیر صندوق شرکت تأمین سرمایه کاردان و متولی آن گروه مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی است.

نام صندوق    کاردان

نوع صندوق    درآمد ثابت

تاریخ آغاز    ۱۷/۰۱/۱۳۹۴

ارزش خالص ( میلیارد ریال)    ۴۸۱،۰۹۴

تقسیم سود    یک ماهه

بازده شش ماهه    ۹.۶۵%

بازده یک ساله    ۱۹.۰۸%

اندوخته پایدار سپهر

صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر بانک صادرات که در دسته صندوق‌های با درآمد ثابت قرار دارد، از اردیبهشت ۱۳۹۲ با گرفتن مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را آغاز نمود. در حال حاضر این صندوق دارای ارزش خالص دارایی‌های بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان است که در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت عدد قابل توجهی است. چشم‌انداز صحیح و هدف‌گذاری شفاف از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این صندوق سرمایه‌گذاری هستند. صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر بانک صادرات دارای ویژگی‌های زیر است:

    مدیریت تخصصی دارایی‌ها

    درآمد قابل اطمینان و پایدار

    عملکرد مناسب در شرایط نامساعد

    ریسک سرمایه‌گذاری کم

    سابقه طولانی

    شفافیت اطلاعات

چون نوع صندوق سرمایه‌گذاری این صندوق با درآمد ثابت است، نباید منتظر باشید که با سرمایه‌گذاری در آن به سود عظیم (به عنوان مثال بالاتر از ۵۰ درصد در سال) دست یابید. هدف چنین صندوق‌های، تشکیل سبد دارایی‌های کم ریسک و مدیریت مناسب آن است.

نام صندوق    اندوخته پایدار سپهر

نوع صندوق    درآمد ثابت

تاریخ آغاز    ۰۸/۰۲/۱۳۹۲

ارزش خالص ( میلیارد ریال)    ۲۵۲،۳۵۵

تقسیم سود    یک ماهه

بازده شش ماهه    ۱۰.۹۸%

بازده یک ساله    ۲۱.۰۱%

حامی یکی از ۱۰ صندوق سرمایه گذاری برتر

طرح حامی یک صندوق سرمایه‌گذاری است که درآمد ثابت دارد و بیشتر دارایی‌های آن از اوراق با درآمد ثابت، اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی تشکیل شده است. این صندوق با مجوز و نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار در مرداد ۱۳۹۳ با شماره ثبت ۱۱۲۷۷ شروع به کار کرد و هنوز هم فعال است. همچنین اطلاعات دارایی‌های این صندوق به صورت ماهانه در سایت کدال قابل دسترسی برای سرمایه‌گذاران عمومی است.

نام صندوق    حامی

نوع صندوق    درآمد ثابت

تاریخ آغاز    ۱۲/۰۶/۱۳۹۳

ارزش خالص ( میلیارد ریال)    ۲۲۲،۸۱۵

تقسیم سود    ندارد

بازده شش ماهه    ۱۰.۲۷%

بازده یک ساله    ۲۰.۸۳%

اوج ملت

با بهره‌گیری از تجربه و مهارت مدیران خود، صندوق‌ سرمایه‌گذاری اوج ملت پول سرمایه‌گذاران را در یک سبد از دارایی‌های مختلف گردآوری کرده و سعی می‌کند آنها با هر مقدار از دارایی (حداقل یک میلیون تومان)، در یک سبد تنوع بخش از اوراق بهادار، شامل سهام، اوراق مشارکت و سایر دارایی‌های مالی، سرمایه‌گذاری کنند. دریافت سود روزانه، عدم وجود نرخ شکست و امکان فعال کردن دوباره سود سرمایه‌گذاری از جمله مزایای اصلی این صندوق هستند.

نام صندوق    اوج ملت

نوع صندوق    درآمد ثابت

تاریخ آغاز    ۱۱/۰۴/۱۳۹۱

ارزش خالص ( میلیارد ریال)    ۱۷۷،۲۲۰

تقسیم سود    یک ماهه

بازده شش ماهه    ۱۰.۹۳%

بازده یک ساله    ۲۱.۰۲%

اندوخته توسعه صادرات

با مدیریت تأمین سرمایه تمدن، صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته توسعه صادرات که درآمد ثابتی دارد، از سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. این صندوق تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و با ضمانت بانک دولتی توسعه صادرات، اطمینان سرمایه‌گذاران را جلب می‌کند. هر واحد از این صندوق سرمایه‌گذاری به قیمت صد هزار تومان عرضه شده و هر فرد می‌تواند با خرید حداقل یک واحد، سرمایه‌گذاری کند. سود روزشمار و بالاتر از نرخ بانکی این صندوق، به صورت ماهانه پرداخت می‌شود و گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذارانی است که دنبال ریسک کم و درآمد بالاتر از نرخ بانکی هستند.

نام صندوق    اندوخته توسعه صادرات

نوع صندوق    درآمد ثابت

تاریخ آغاز    ۲۸/۱۱/۱۳۹۴

ارزش خالص ( میلیارد ریال)    ۱۲۶،۵۸۴

تقسیم سود    یک ماهه

بازده شش ماهه    ۱۰.۴%

بازده یک ساله    ۲۱.۱۲%

مشترک آتیه نوین یکی از ۱۰ صندوق سرمایه گذاری برتر

صندوق سرمایه‌ گذاری مشترک آتیه نوین که در بخش ٢٠ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ١٣٨٤ قرار دارد، از تاریخ ۲۲ اسفند ماه سال ۱۳۸۸ با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) فعالیت خود را شروع کرد. این صندوق توسط حسین غیاثی و فرشته فلاح اقبال پور و همچنین مرتضی احمدی مدیریت می‌شود و حساب‌های آن توسط مؤسسه حسابرسی بیات رایان بررسی می‌گردد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری نیکی گستر نیز به عنوان متولی صندوق، نظارت بر هزینه‌ها و درآمدهای آن را انجام می‌دهد. این صندوق ضامن نقدشوندگی ندارد و پورتفوی آن تحت کنترل و بررسی تأمین سرمایه نوین به عنوان مدیر صندوق است. صندوق مشترک آتیه نوین از زمان شروع فعالیت، بازدهی ۱۸۶.۴ درصد را برای دارندگان واحدهای سرمایه گذاری خود ایجاد کرده است.

نام صندوق    مشترک آتیه نوین

نوع صندوق    درآمد ثابت

تاریخ آغاز    ۲۶/۱۲/۱۳۸۸

ارزش خالص ( میلیارد ریال)    ۱۰۹،۱۹۸

تقسیم سود    یک ماهه

بازده شش ماهه    ۱۰.۰۲%

بازده یک ساله    ۱۸.۲۲%

اعتماد کارگزاری بانک ملی

یکی از صندوق‌هایی که در بازار بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند و درآمد ثابت دارد، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران است که از تیر ۱۳۹۶ با مجوز سازمان بورس شروع به کار کرده است. این صندوق بیشترین سهم دارایی‌های خود را در سپرده بانکی و اوراق مشارکت سرمایه‌گذاری نموده است و تنها قسمت کوچکی از دارایی‌هایش را بر اساس هدف‌های تعیین شده توسط مدیران صندوق، در سهام گذاشته است. حدود ۸۷ درصد از دارایی‌های صندوق اعتماد به سپرده بانکی و اوراق مشارکت اختصاص داده شده است و بنابراین نوسانات بازار سهام روی عملکرد این صندوق تأثیر کمی دارد.

روش سرمایه‌گذاری در این صندوق با صدور و ابطال واحدهاست و فرایند ثبت‌نام و سرمایه‌گذاری در آن، به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت رسمی صندوق etemadbmifund.com است، البته باید قبلاً در سجام ثبت‌نام کرده باشید و هویت خود را در سجام تأیید کرده باشید. صندوق اعتماد هر ماه یک بار سود خود را تقسیم می‌کند و معمولاً اواسط هر ماه سود را به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌کند. بازده این صندوق در ۱۲ ماه گذشته حدود ۱۵.۳ درصد بوده است و در رده‌بندی عملکرد یک‌ساله، چهار ستاره (از پنج ستاره) و در رده‌بندی عملکرد سه‌ساله، پنج ستاره کسب کرده است.

نام صندوق    اعتماد کارگزاری بانک ملی

نوع صندوق    درآمد ثابت

تاریخ آغاز    ۳۱/۰۴/۱۳۹۶

ارزش خالص ( میلیارد ریال)    ۱۰۷،۰۹۶

تقسیم سود    یک ماهه

بازده شش ماهه    ۱۰.۳۳%

بازده یک ساله    ۲۰.۴۹%

ره آورد بانک مسکن

صندوق سرمایه‌گذاری ره آورد آباد مسکن که از فروردین ۱۳۹۲ با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار شروع به کار کرده است، یکی از صندوق‌های با درآمد ثابت با سابقه است. این صندوق دارایی‌های خود را به ارزش بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان جذب کرده است که در میان صندوق‌های با درآمد ثابت یکی از بالاترین مقادیر است. این موضوع نشان می‌دهد که مدیریت این صندوق نیاز به دانش و تخصص ویژه‌ای دارد. این صندوق را می‌توان با ویژگی‌های مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها، شفافیت اطلاعاتی، ریسک سرمایه‌گذاری پایین و… معرفی کرد.

نام صندوق    ره آورد آباد مسکن

نوع صندوق    درآمد ثابت

تاریخ آغاز    ۲۴/۰۱/۱۳۹۲

ارزش خالص ( میلیارد ریال)    ۱۰۱،۴۴۱

تقسیم سود    یک ماهه

بازده شش ماهه    ۱۰.۱۹%

بازده یک ساله    ۱۹.۰۴%

نکته مهمی که وجود دارد این است که وضعیت این صندوق‌ها باتوجه به وضعیت شاخص کل تغییر می‌کند و همیشه در این پوزیشن ثابت نیستند.

نحوه ثبت نام در ۱۰ صندوق سرمایه گذاری برتر

برای اینکه بتوانید در این صندوق‌ها سرمایه گذاری کنید باید مدارک مورد نیاز یعنی شناسنامه، کارت ملی، کد بورسی و… را به مراکز مربوطه مثل بانک‌ها و یا کارگزاری‌ها ارائه کنید. همچنین باید مبلغی که قصد سرمایه گذاری دارید را به حساب مخصوص صندوق مورد نظر واریز کنید و فیش و یا رسید آن را به کارگزاری و یا بانک تحویل دهید. پس از اینکه در صندوق سرمایه گذاری کردید می‌توانید با وارد شدن به سایت صندوق مربوطه، وضعیت دارایی و میزان سود و زیان خود را بررسی کنید.

جمع بندی

سرمایه گذاری در صندوق‌ها یکی از بهترین راه‌های پس‌انداز و همچنین یکی از راه‌های جلوگیری از افت ارزش پول است. افرادی که وقت و دانش کافی برای وارد شدن به بازار سرمایه را ندارند بهتر است از صندوق‌های سرمایه گذاری برای کسب سود کمک بگیرند. همچنین این افراد می‌توانند با توجه به میزان ریسک پذیری در صندوق‌‌های سرمایه گذاری مختلف سرمایه گذاری کنند. ممنون که تا انتها همراه من در دانشگاه کسب و کار بودید. اگر سوالی در خصوص صندوق‌های سرمایه گذاری دارید می‌توانید در بخش نظرات از ما بپرسید.

کدخبر: 901648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟