مردم دیگر برای تفریح به رستوران نمی روند / 35 درصد رستوران های تهران ورشکست شدند !

به گزارش رکنا، طبق گزارش جدید مرکز آمار ایران که روز یکشنبه 17 اردیبهشت ماه منتشر شد، نرخ تورم سالانه کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار‌ها بر اساس سال پایه 1400، در اسفند ماه سال 1401به عدد 45.8 درصد رسیده است. افزایش پی در پی قیمت ها، تورم، گرانی کالا و خدمات و عدم تناسب دستمزد و تورم و ... باعث شده که سفره مردم روز به روز کوچک تر و بسیاری از موارد به دلیل کاهش قدرت خرید حذف شود.

یکی از این موارد رفتن به رستوران است. مراجعه مردم به رستوران به حدی کاهش یافته که صاحب امتیاز رستوران های رفتاری امروز گفته است 55 درصد رستوران های تهران به سمت ورشکستگی رفتند.

در این خصوص سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران‌ داران و سلف‌ سرویس‌ های تهران به خبرنگار رکنا گفت: رستوران داران وضعیت خوبی ندارند. مواد اولیه، مواد افزودنی و به طور کلی کالاهای مورد نیاز این صنف بسیار گران شده است.

از آن سو دستمزد کارگران، بیمه و مالیات نیز افزایش یافته است و قیمت برق، آب و گاز تصاعدی بالا می رود.

سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران‌ داران و سلف‌ سرویس‌ های تهران

میرابراهیمی گفت: مردم بسیار کمتر به رستوران می روند و دیگر به عنوان تفریح به رستوران نمی روند و قدرت خرید مردم پایین آمده است. طی یک سال اخیر 30 الی 35 درصد رستوران رفتن مردم کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: میزان ورشکستگی رستوران های تهران از 55 درصد کمتر است و حدود 30 تا 35 درصد است اما به طور کلی بازار این صنف بسیار فرق کرده و بازار خراب است و نسبت به دوران کرونا وضعیت بدتر شده است.

رئیس اتحادیه رستوران‌ داران و سلف‌ سرویس‌ های تهران در ادامه درخصوص اقدامات دولت تاکید کرد: دولت طی این مدت هیچ اقدام و کمکی به ما نکرده است. حدود 35 درصد از رستوران داران طی یک سال گذشته جواز کسب خود را باطل کرده اند.

گوشت کیلویی 600 هزار تومان، مرغ کیلویی 95 هزار تومان و جوجه کیلویی 180 هزار تومان است و برخی از مواد و کالاها 2 برابر و برخی 3 برابر شده است.

کدخبر: 893466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟