مشترکین به ازای هر کیلووات صرفه‌جویی در برق ۵۰۰ تومان پاداش دریافت کردند

به گزارش رکنا ، عبدالامیر یاقوتی عصر چهارشنبه در میزگرد تخصصی با موضوع مدیریت مصرف و گذر از پیک مصرف برق در بخش ارائه مقالات بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق کشور در مشهد افزود: طبق برنامه‌ریزی امسال صرفه‌جویی مردم در بخش خانگی قابل انتقال به تأمین انرژی برق صنایع خواهد بود، در این راستا معتقدیم جابه‌جایی بار مصرف برق صنایع نباید منجر به خاموشی شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز در این میزگرد گفت: خوشبختانه مدیریت اوج بار مصرف برق در تابستان سال ۱۴۰۱ را به سلامتی پشت سر گذاشتیم، با وجود اینکه ۲۰۰ مگاوات برق صنایع مشهد در خارج از شهرک‌های صنعتی است با مدیریت دقیق موفق شدیم تا فیدرهای موجود در تابستان سال گذشته در مشهد قطع نشود.

معصومه مرادی خاطرنشان کرد؛ خوشبختانه شرکت توانیر امسال سهمیه‌ای بابت مشترکان خانگی شرکت‌های توزیع برق در نظر گرفته که برای سال ۱۴۰۲ شرکت توزیع برق مشهد نیز از این سهمیه برخوردار خواهد شد.️

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در بخشی از این میزگرد گفت: پارسال صنایع خراسان رضوی همکاری خوبی با مجموعه صنعت برق استان داشتند، در تأمین برق مشهد بزرگترین مشکل ما این است که نیمی از صنایع، خارج از شهرک‌های صنعتی مشهد قرار گرفتند و شاید مدیریت بار مصرف برق این صنایع چندان آسان نباشد.

امیر رضا رجبی اظهار داشت: البته امکان مدیریت توزیع مصرف برق با هوشمندسازی و نصب فناوری های کارآمد فراهم شده است. اما با فرهنگ‌سازی بیشتر در بخش خانگی می‌توان تمهیدی اندیشید که به جای اعمال مدیریت مصرف برای واحدهای صنعتی در استان خراسان رضوی، این صرفه‌جویی بین هفت میلیون جمعیت استان تقسیم شود.️

وی خاطرنشان کرد؛ طبق برآوردها، به دلیل کمبود بارش‌ها، تابستان سختی در تولید و توزیع نیروی برق در شرق کشور در پیش داریم و باید این موضوع را به خوبی مدیریت کنیم تا تولید هم دچار اختلال نشود. ️

معاون بهره‌برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد نیز در حاشیه این همایش به چالش‌های بخش توزیع برق اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های داده‌های توزیع برق آمادگی و پتانسیل هوشمندسازی را در مشهد دارد به طوری که تاکنون ۲۶۰ هزار کنتور برق در مشهد هوشمند شده است.

عباس آذری اظهار داشت: برق منازل مشهد طی ۱۰ سال گذشته قطع نشده است و این بزرگترین افتخار برای کارشناسان و مدیران توزیع برق در مشهد محسوب می‌شود، برای رفع مشکلات توزیع برق نیازمند توجه و نگاه مدیران ارشد هستیم .

بیست و هفتمین همایش شبکه های توزیع نیروی برق کشور امروز در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

منبع : ایرنا

کدخبر: 889933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟