قیمت هر کیلو تخم مرغ 56 هزار تومان / افزایش قیمت هنوز مصوب نشده

حمید کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه با وزارت جهادکشاورزی برای اصلاح قیمت‌ تخم توافقاتی حاصل شد، گفت: پس از بررسی‌های انجام شده ، اتحادیه مرغداران میهن و وزرات جهادکشاورزی بر سر قیمت جدید تخم مرغ به توافق رسیدند.

وی ادامه داد: بر این اساس قیمت تخم مرغ هر کیلو درب مرغداری ۴۷هزار و ۳۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده نیز ۵۶ هزار تومان تعیین شد.

به گفته وی قیمت هر کیلو تخم مرغ سال گذشته درب مرغداری ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن  افزود:قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ به وزن ۱۸۰۰ گرم، حدود ۱۰۰ هزار تومان می‌شود.

 افزایش قیمت تخم مرغ هنوز مصوب نشده

محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:  با توجه به افزایش هزینه های تولید در جلسه ای درباره قیمت جدید تخم مرغ با نرخ 47 هزار و 300 تومان درب مرغداری با وزارت جهاد کشاورزی به تفاهم رسیدم.

وی افزود: نرخ پیشنهادی اولیه ما با در نظر گرفتن هزینه های تولید بالاتر بود اما با این وجود تولید کنندگان متعهد شدند یا یک سال آینده افزایش قیمتی نداشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران  ادامه داد: قیمت تخم مرغ البته هنوز در ستاد تنظیم بازار مصوب نشده است و به طور معمول باید مصوبه این ستاد را نیز برای ابلاغ داشته باشد.

وی تصریح کرد: نرخ 47.3 هزار تومانی تخم مرغ حداقل قیمتی است که تولیدکننده می تواند با آن به تولید ادامه دهد، بنابراین امیدواریم که این نرخ در ستاد تنظیم بازار نیز مصوب شود.

مرادی گفت: نرخ مصوب که در سال گذشته برای هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری تعیین شده  39 هزار و 500 تومان است که با قیمت جدید 7 هزار و 800 تومان افزایش می یابد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن  افزود: بر این اساس قیمت جدید هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده 56 هزار تومان و هر شانه 30 عددی به وزن 1800 گرم، حدود 100 هزار تومان خواهد شد.

کدخبر: 887887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟