قیمت ربع سکه در مرکز مبادلات چند؟

به گزارش رکنا، مسعود توکلی مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تشریح جزئیات معاملات ربع سکه در این مرکز اظهار داشت: حراج امروز بر مبنای حراج چند قیمتی بود، یعنی صراف‌ها نرخ های پیشنهادی خودشان را اعلام کردند و بر اساس آن کشف قیمت انجام شده و حراج صورت گرفت.

توکلی با اشاره به اینکه در این مرحله مجوز عرضه 300 هزار ربع سکه بهار آزادی را از بانک مرکزی دریافت کردیم، گفت: این مجوز ممکن است در ادامه و حتی با تمام شدن این تعداد، تمدید شود.

وی با بیان اینکه امروز عرضه ربع سکه با میانگین نرخ 9 میلیون و 500 هزار تومان کشف قیمت صورت گرفت و تعداد کمی عرضه داشتیم، گفت: امروز تعداد 112 قطعه ربع سکه با میانگین قیمت اعلام شده عرضه شد.

طبق اعلام این مقام مسئول در مرکز مبادلات، مردم می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های مجاز که در فهرست صرافی‌های طرف معامله با مرکز مبادله هستند، ربع سکه مورد نیاز خودشان را خریداری کنند.

بر اساس دستورالعمل‌ صادر شده، صرافی‌هایی که ربع سکه را در این حراج‌ها خریداری می‌کنند، اجازه دارند آن را با قیمت یک درصد بیشتر از نرخ میانگین کشف شده به مردم بفروشند.

از امروز سه شنبه پانزدهم فروردین ماه، معاملات سکه طلای ربع بهار آزادی با نماد «ربع سکه» در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز می شود و اشخاص حقیقی جهت خرید ربع سکه، می توانند از فردا، یعنی چهارشنبه، شانزدهم فرودین ماه به صرافی های عضو مرکز مبادله ارز و طلای ایران که نسبت به خرید ربع سکه از مرکز اقدام کرده‌اند مراجعه کنند.

هر شخص بالای 18 سال صرفاً یکبار در سال می تواند اقدام به خرید ربع سکه کند و اشخاصی که پیش از این از بورس کالای ایران ربع سکه خریداری کرده اند، امکان خرید مجدد ربع سکه در مرکز مبادله ایران را نخواهند داشت.

هم اکنون قیمت فروش ربع سکه 11 میلیون و 800 هزار تومان از سوی اتحادیه طلا و جواهر اعلام شده است.

کدخبر: 882200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟