مسافران حمل و نقل هوایی در ۱۶ روز گذشته به مرز ۲ میلیون نفر رسید

به گزارش رکنا ، از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده اظهار داشت: تعداد مسافر جابه جا شده در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی جاده ای از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دهم فروردین ۱۴۰۲ در بازه ۱۶ روز از مرز پنج میلیون نفر عبور کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون پنج میلیون و ۱۰۴ هزار و ۴۶۴ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفته‌اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۱.۹ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۸ درصد و سواری کرایه ۱۵.۳ درصد بوده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دیگر بخش‌های حمل و نقل نیز جابجایی مسافر در حال انجام است و تاکنون حدود یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۹۶۵ مسافر با حمل و نقل ریلی ، یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۱۵۶ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و تعداد سه میلیون و ۶ هزار و ۷۵۰ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه جایی کردند.

افندی زاده همچنی اظهارداشت: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۱۴۳ وسیله نقلیه است.

وی اعلام کرد: در بازه ۱۶ روز گذشته طرح نوروزی، ۳۴ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۴۸۱ وسیله نقلیه در سطح کشور تردد داشتند که رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد و یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: استان‌های اردبیل با ۲۲ درصد، سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد، خوزستان با ۱۷ درصد، ایلام و کرمان با ۱۶ درصد، بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشتند.

 

کدخبر: 881333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟