ساعت گویای مخابرات هم مشکل دارد / در دنیای تو ساعت چند است؟!

به گزارش رکنا، به موجب طرحی که سال گذشته نمایندگان مجلس دنبال کردند ساعت رسمی کشور با آغاز سال 1402 تغییر نکرد و در پی این تصمیم ساعت برخی از تلفن های همراه و سیستم های کامپیوتری به صورت خودکار یک ساعت جلو کشیده شد و برخی دیگر بدون تغییر ماند.

از آنجا که این اختلال و بی نظمی موجب سردرگمی برخی هموطنان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان شده است، وقتی با شماره ساعت گویای 20119 که تنها مرجع اطلاع رسانی زمان در کشور است، تماس گرفته می شود ساعت را یک ساعت جلوتر اعلام می کند و مشخص است حتی ساعت گویا نیز با مشکل مواجه است.

گفته می‌ شود علت این بی نظمی تنظیم بودن سرورهای جهانی با تغییر ساعت در ابتدای سال در ایران است و تا این لحظه حل نشده است.

در این خصوص وزارت ارتباطات اعلام کرد: همه اقداماتی که مرتبط بوده را از ماه‌ ها قبل انجام داده است. باوجود اختلالات پیش آمده تا دقایقی دیگر سازمان تنظیم مقررات اطلاعیه‌ ای صادر خواهد کرد.

سپس چهارشنبه 2 فروردین 1402 پیرو تغییر ساعت در برخی گوشی‌ های تلفن همراه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پیگیری‌ های صورت‌ گرفته و نحوه حل مشکل، اطلاعیه‌ ای به شرح ذیل صادر کرد:

–  عدم تغییر ساعت تابستانی یا به عبارتی عدم اعمال DST(Daylight Saving Time)  بر اساس قانون مصوب مجلس شورای از ابتدای سال 1402 ، پس از ابلاغ قانون در اول خرداد ماه 1401 با پیگیری های به عمل آمده توسط وزارت ارتباطات  و فناوری اطلاعات از  مراجع جهانی از جمله ICANN و  IANA  در نسخه های  به روز رسانی شده زمان کشورها  منتشر و  همچنین در سرورهای زمانی نظیر  time.is  نیز از حدود 6 ماه قبل تغییرات لازم  اعمال شده است.

–  مکاتبه و پیگیری لازم از اپراتورهای همراه  نیز از چند ماه قبل صورت گرفته و آنها نیز تغییرات لازم را در سطح شبکه اعمال کرده و سامانه های خود را به روز رسانی نموده اند. ضمن اینکه در سایر ارائه دهندگان خدمات نیز پیش بینی لازم انجام گرفته و در سرورهای زمانی داخل کشور اعمال تغییرات از قبل انجام گرفته  است و سامانه هایی که از این مراجع برای تنظیم ساعت استفاده کرده اند بدون مشکل ارائه خدمات الکترونیکی داشته اند.

کدخبر: 879925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟