آغاز معاملات ربع سکه در مرکز مبادله ایران از یکشنبه 6 فروردین

به گزارش رکنا به نقل از مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از روز ششم فروردین ماه، معاملات سکه طلای ربع بهار آزادی با نماد «ربع سکه» در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز می شود و اشخاص حقیقی جهت خرید ربع سکه، می توانند از روز بعد، یعنی دوشنبه، هفتم فرودین ماه به صرافی های عضو مرکز مبادله ارز و طلای ایران که نسبت به خرید ربع سکه از مرکز اقدام کرده‌اند مراجعه کنند.

خریداران ربع سکه از مرکز مبادله صرفا کارگزاران این مرکز خواهند بود و عموم مردم می توانند با قیمت منتشر شده در تارنمای مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به نشانی www.ice.ir ربع سکه را از صرافی های عضو خریداری کنند.

تمامی کارگزاران عضو مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعم از بانک ها، صرافی های بانکی و صرافی های تضامنی امکان خرید ربع سکه در این نماد را دارند. عرضه ربع سکه صرفاً توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود؛ بنابراین دسترسی فروش برای سایر کارگزاران وجود ندارد.

این گزارش حاکی است، هر شخص بالای 18 سال صرفاً یکبار در سال می تواند اقدام به خرید ربع سکه کند و اشخاصی که پیش از این از بورس کالای ایران ربع سکه خریداری کرده اند، امکان خرید مجدد ربع سکه در مرکز مبادله ایران را نخواهند داشت.

کدخبر: 879791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟