هنوز خبری از ربع سکه های ثبت نام شده نیست / بانک رفاه توضیح داد

به گزارش رکنا، بانک مرکزی اعلام کرده بود خریداران ربع‌‌ سکه بعد از 5 روز کاری می‌توانند سکه خود را از خزانه بانک رفاه دریافت کنند اما حالا خریداران می‌گویند که بعد از خرید ربع‌سکه وقتی برای تحویل به سایت بانک مراجعه می‌کنند امکان تعیین زمان برای دریافت وجود ندارد، افرادی هم که اخیراً موفق به ثبت شده‌اند زمان دریافت سکه‌شان آخر اسفند است.

بانک دلیل این زمان‌بندی دریافت را ازدحام مشتریان متقاضی اعلام کرده است. دیروز امیر هامونی مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد که 300 هزار ربع‌سکه از هفته آینده از طریق تالار مرکز مبادله عرضه خواهد شد در حالی که باز هم مشخص نیست ظرفیت برای تحویل به‌موقع وجود دارد یا خیر.

آخرین پیگیری‌ها نشان می‌دهد که سایت تحویل سکه در هفته‌های آتی قرار است باز شود تا پس از ثبت زمان، خریداران از هزینه انبارداری تا روز تحویل معاف شوند.

توضیح بانک رفاه درباره تحویل ربع سکه‌های پیش‌فروش‌شده

در پی درج اخباری مبنی بر مشکلات حادث شده در تحویل سکه های ربع بهار آزادی به مردم از طریق بورس کالا و بانک رفاه کارگران، روابط عمومی این بانک اعلام کرد: ازدحام ایجاد شده در بانک رفاه برای تحویل ربع سکه های خریداری شده متقاضیان از بورس کالا به این دلیل است که تنها یک مرکز از سوی سازمان بورس برای این منظور تعیین شده است .

با توجه به درخواست این بانک از بورس کالایی سکه برای افزایش تعداد شعب منتخب جهت تحویل سکه ، تا کنون بورس قابلیت امکان تخصیص کد مجزا برای شعب منتخب را به دلیل زیر ساختهای بورس نداشته است. ضمن اینکه ظرف سه تا چهار روز آینده مرکز جدیدی از سوی بانک رفاه تعیین و برای تحویل سکه در سیستم تعریف خواهد شد .

در این بانک تا کنون روزانه به 1300 نفر حتی در روزهای جمعه سکه تحویل شده و می شود . خاطر نشان می سازد بانک رفاه به عنوان انباردار و توزیع کننده بورس کالا بوده و هیچ گونه نقشی در خرید و فروش سکه ندارد.

بر اساس بند 13 اطلاعیه صادره شده از سوی سازمان بورس کالا ، از تاریخ 1401/11/1تا کنون متقاضیان برای دریافت ربع سکه از خزانه بانک رفاه طی زمانبندی تعیین شده مراجعه نموده و برای دریافت سکه به بانک مراجعه می کنند .

در خصوص هزینه انبارداری سکه ، طبق بند 10 اطلاعیه مذکور مبلغ 1000 ریال روزانه به ازای هر قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی در نظر گرفته شده و با توجه به ازدحام مشتریان برای دریافت سکه در سیستم نوبت دهی، بدیهی است تا زمان اخذ سکه مبلغ فوق در سیستم بورس محاسبه و درهنگام ترخیص سکه اخذ می شود و بانک هیچگونه دخل و تصرفی در این خصوص ندارد .

ضمن اینکه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در بانک و برای جلب رضایت متقاضیان ، چنانچه فرایند تحویل سکه برای متقاضی در بانک رفاه بیش از 5 روز کاری طول بکشد ، مازاد بر 5 روز بانک رفاه هزینه انبارداری را خود متقبل خواهد شد و هزینه ای از مراجعه کنندگان اخذ نمی شود.

کدخبر: 871817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟