سناریوهای تکراری خودروسازان داخلی در زمان قرعه کشی و فروش های فوق العاده / اختلالاتی که از بازرسی نظارتی دور است!

به گزارش رکنا، مطابق اطلاع رسانی شرکت سایپا قرار بود روز گذشته سه شنبه 4 بهمن ماه ساعت 14 فروش فوری دو محصول این شرکت آغاز شود، ولی از همان ساعات آغاز اجرای این طرح، ثبت نام برای متقاضیان با مشکلات زیادی همراه شد به نحوی که سایت فروش باز نمی شد و اخطارهای مختلفی را به متقاضیان اعلام می کرد.

دراین خصوص شرکت سایپا در اطلاعیه ای اعلام کرد فروش فوری این دو محصول را به ساعت 18 موکول می کند، اما متاسفانه از ساعت 18 نیز خبری از اصلاح ایرادات سایت نشد و مردم همچنان برای ثبت نام و شرکت در این طرح فروش، سرگردان بودند.

لذا شرکت سایپا برای دومین بار ساعت فروش فوری محصولات را تغییر داد و اعلام کرد امروز 5 بهمن ماه این طرح آغاز خواهد شد که تا این لحظه ایرادات سایت برطرف نشده است و شرکت سایپا برای سومین بار در اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی از مشتریان به دلیل عدم اجرای به موقع طرح فروش فوق العاده اعلام کرد که به دلیل بهبود برخی موارد سیستمی در سامانه فروش محصولات سایپا این سامانه برای ساعاتی از دسترس خارج شده است.

خودروسازان تلاش می کنند محصولات خود را در قالب بورس کالا با قیمت های بالاتر به فروش برسانند

اختلال در سایت شرکت های سایپا و ایران خودرو هنگام قرعه کشی و فروش های فوق العاده مسئله جدیدی نیست و پیش از این نیز بارها تکرار و باعث سردرگمی بسیاری از متقاضیان شده است. موضوعی که تاکنون هیچگاه از سوی وزارت صمت و دیگر نهادهای نظارتی پیگیری نشده است.

به نظر می رسد این دو خودروساز تلاش می کنند محصولات خود را در قالب بورس کالا و با قیمت‌‌های بسیار بالاتر به فروش برسانند و در همین راستا سهمیه عرضه خودرو از طریق قرعه‌ کشی یا ثبت نام فوری با نرخ های کارخانه را بسیار کاهش داده اند و زمان عرضه در بورس، یک شبه میزان عرضه را بالا می برند.

قابل ذکر است که دو شرکت ایران خودرو و سایپا در اقدامی جدید اعلام کردند متقاضیان باید یک حساب وکالتی در بانک ها افتتاح کنند که معادل 100 درصد قیمت خودروی مورد نظر در حسابشان موجود باشد و تا زمانی که واگذاری خودرو به متقاضیان تایید شود، مبلغ خودرو در حساب های وکالتی مسدود است. حال با اختلالاتی که زمان قرعه کشی و فروش های فوق العاده در سایت این دو خودروساز ایجاد می شود، مشخص نیست سود پول های بلوکه شده متقاضیان چه می شود؟

کدخبر: 864210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟