دلار توافقی از معاملات بازار متشکل حذف شد

به گزارش رکنا، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در فضای مجازی نوشت: از امروز بانک مرکزی و صرافی ها اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می دهند. بانک مرکزی زین پس به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ ساز خواهد بود.

دلار توافقی از معاملات بازار متشکل حذف شد

از امروز سه‌شنبه 4 بهمن عنوان توافقی از معاملات دلار و یوروی بازار متشکل ارزی حذف شده و همین امر خریداران ارز و صراف‌ها را دچار سردرگمی کرده است.

فرزین رییس‌کل بانک مرکزی در توییتی اعلام کرده است: از امروز بانک مرکزی و صرافی‌ها اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می‌دهند.

او تأکید کرد: بانک مرکزی از این به بعد به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ‌ساز خواهد بود.

پیش از این نیازهای ارزی مردم در صرافی‌ها براساس معاملات توافقی دلار و یورو پوشش داده می‌شد.

از اواخر خردادماه سال 1401 بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان، بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه‌اندازی کرد و امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی نیز فراهم شده بود.

تمدید ساعت کاری بازار متشکل معاملات ارز ایران

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به روش جدید معاملات ارزی در بازار متشکل معاملات ارز ایران و به منظور تسهیل در تامین ارز مورد نیاز کارگزاران بازار، ساعت کاری بازار متشکل معاملات ارز ایران تا ساعت 17 امروز ( سه شنبه مورخ 1401.11.4) تمدید شد.

طبق سیاست جدید بانک مرکزی، از امروز (1401/11/04) کلیه صرافی‌ها مجازند نسبت به فروش ارز به‌صورت اسکناس با نرخ منتشرشده تحت عنوان "آخرین نرخ صرافی‌ها" در سایت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به‌آدرس www.ice.ir اقدام نمایند.

در زمان حاضر آخرین نرخ دلار صرافی‌ها در سایت بازار متشکل ارز ایران 42 هزار و 745 تومان اعلام شده است.

منبع: تسنیم

کدخبر: 863918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟