گاز پتروشیمی خراسان و آلومینای ایران قطع شد

به گزارش رکنا، مرتضی رجایی روز جمعه اظهار کرد: قطع گاز پتروشیمی خراسان، با حمایت دادستان عمومی و انقلاب بجنورد انجام شد و با این اقدام در مصرف گاز به میزان ۸۰ هزار مترمکعب دیگر صرفه جویی شد.

وی تصریح کرد: پیش از این مصرف گاز در پتروشیمی محدود بود و اکنون به طور کامل قطع شده است.

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: واحد آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم هم دیروز مصرف گاز را به صفر رساند و از سوخت جایگزین استفاده می کند.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصربه‌فرد و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌رسد.

وی گفت: اکنون گاز تمامی صنایع بزرگ و کوچک استان قطع شده است.

رجایی اظهار کرد: خوشبختانه با تدابیر انجام شده، شاهد پایداری گاز در استان هستیم و گاز در هیچ منطقه ای قطع نشد.

بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه جاری آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل هفته آتی در استان فعال است.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

برودت هوا و افت فشار گاز موجب شد تا تمامی جایگاه های "سی‌ان‌جی" این استان تا اطلاع ثانوی از مدار خدمات دهی خارج شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

کدخبر: 860869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟