14پروژه‌ آبخیزداری استان یزد با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید

به گزارش رکنا، "سید جواد ساداتی نژاد" وزیر جهاد کشاورزی با حضور در شهرستان تفت این طرح ها را افتتاح کرد.

احداث بند خاکی شماره ۲ و انحراف سیل گاریزات در حوزه آبخیز پشتکوه با هدف کنترل سیل بخش گاریزات، حفاظت از اراضی زراعی و باغی مناطق پایین دست و تغذیه منابع آب زیرزمینی با حجم ۷۷ هزار و ۸۲۵ متر مکعب،عملیات خاکی و ۶۴۰۰ مترمکعب عملیات خشکه‌ چین با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال از جمله طرح های مورد بهره برداری است.

طرح های یاد شده با اعتباری ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شدند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از طرح های کشاورزی شهر نیر تفت بازدید و با بهره برداران این شهر دیدار و گفت و گو کرد.

ساداتی نژاد همچنین از بند خاکی کنترل سیلاب گاریزات بازدید و برای تکمیل این بند دستور اعتبار پنج میلیارد تومان صادر کرد.

طی سال‌های گذشته به دفعات بخش گاریزات و روستاهای تابعه تحت تأثیر سیلاب و خسارت‌های ناشی از سیل قرار گرفته است که خوشبختانه با اجرای این پروژه بیش از ۲۰۰ هزار مترمکعب حجم سیلاب‌های منطقه کنترل و استحصال می‌شود.

تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

رییس جمهور روز پنجشنبه وارد یزد شد و امروز جمعه نیز میهمان مردم این استان است.

وزیر جهاد کشاورزی: سهمیه سوخت برای مقابله با سرمازدگی به کشاورزان اختصاص می‌یابد

"سید جوادساداتی" روز جمعه در این بازدید بدون اشاره به میزان این سهمیه، بر لزوم بکارگیری راهکارهای پیشگیری از سرمازدگی تاکید کرد و افزود: انشالله بامصوبات این سفر بتوان کمک کرد مسائل ومشکلات باغداران منطقه حل شود.

وی اظهار کرد :برای مقابله با سرمازدگی، راهکار طولانی مدت، استفاده از گونه های مقاوم می باشد.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد: با توجه به سفرپر خیر و برکت ریاست محترم جمهوری و هیئت همراه به استان ، بخشی از خسارات وارده در قالب امهال تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان و اعطای تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت جبران شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه کار کشاورزی سختی و مشکلات خاصی دارد اظهار کرد: کار کشاورزی شغلی است که خداوند رزق مردم را از طریق آنها به دست مردم می رساند.

وی ادامه داد: در شرایطی که دنیا دچا مشکل شده است، در ایران هیچ کمبودی نداشتیم اما کشاورزان به دلیل ذات کار کشاورزی، مشکلات بسیاری را تحمل کردند.

ساداتی نژاد بیان کرد: باید کمیته ای در منطقه مروست مستقر شود و با تعامل با استان‌های دیگر که در زمینه مشکلاتی نظیر سرمازدگی اقدامات خوبی داشته اند، بتوانیم در این زمینه مقابله کنیم و در کنار آن نیز بحث استمهال تسهیلات کشاورزان را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در زمینه برق چاه ها و هزینه های آن و حفر چاه ها، موضوع "دامدار کارت" را برای استان یزد با جدیت پیگیری می کنیم تا کشاورزان مروستی و عشایر این مناطق بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای کشاورزان دچار آسیب دیده نیز در جلسه هیات دولت که امشب در یزد برگزار خواهد شد، مصوباتی خواهیم داشت و اعتبارات ویژه ای نیز برای احیای قنوات در نظر خواهیم گرفت.

همچنین امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان کلنگ عملیات اجرایی یک واحد گلخانه‌ای در شهرستان مروست به زمین زده شد.

این پروژه که ترکیبی از گلخانه و نیروگاه خورشیدی است در مساحت ۲۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رییس جمهور دیروز پنجشنبه وارد استان یزد و امروز جمعه نیز میهمان مردم این استان است.

قول مساعد وزیر جهاد کشاورزی به تفتی‌ها برای تامین اعتبار لایروبی قنات‌ها

"سید جواد ساداتی" روز جمعه افزود: دولت همه توان خود را برای کمک به مرمت و بهسازی قناتها که یادگار گذشتگان و نیاکان ماست به کار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی با حضور در شهرستان تفت به‌طور هم‌زمان بند خاکی گاریزات و ۱۲ پروژه دیگر حوزه آبخیزداری که با استفاده از منابع اعتباری سفر اول رئیس‌جمهور به استان یزد تکمیل‌شده بود را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، بند خاکی گاریزات در راستای کنترل سیل بخش گاریزات ، حافظت از اراضی زراعی و باغی منطقه پایین‌دست و تغذیه منابع آب زیرزمینی بااعتباری بالغ‌بر ۷۵ میلیارد ریال در مدت‌زمان ۵ ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

اعتبار مصوب سفر اول رئیس‌جمهور به استان یزد در حوزه آبخیزداری ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که اعتبار تخصیص‌یافته سال اول آن ۱۵۰ میلیارد ریال بوده است که با استفاده از این منابع اعتباری ۱۳ پروژه حوزه آبخیزداری تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

رییس جمهور، دیروز و امروز میهمان مردم استان یزد است.

وزیر جهاد کشاورزی: تعدیل هزینه پروانه چاه‌ کشاورزی از طریق وزارت نیرو پیگیری می‌شود

سیدجواد ساداتی نژاد جمعه در جمع کشاورزان شهرستان خاتم در منطقه چاه والفجر این شهرستان افزود: من کشاورز زاده هستم و مشکلات کشاورزان را به خوبی درک می کنم.

وی با اشاره به بازدید خود از باغ های خسارت دیده از سرمازدگی در شهرستان خاتم اظهار داشت: گرفتاری‌ها و مشکلات کشاورزان قابل درک است و پیگیری می شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه شریف ترین مردم کشاورزان هستند افزود: کشاورزی شغل انبیاست، خداوند رزاق است و رزق خود را از طریق کشاورزان وارد سفره مردم می کند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کشاورزی در محیط باز با انواع مشکلات روبرو است تصریح کرد: به منظور حمایت از کشاورزان و استمرار کار آنها در حضور رئیس جمهور موضوع استمهال وام کشاورزان مطرح و پیگیری می شود همچنین درصدد استمهال وام دامدارکارت هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان خاتم و تفت چند طرح را افتتاح کرد.

شهرستان خاتم در ۲۴۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی، صبح پنجشنبه وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد.

دیدار عمومی با مردم، افتتاح خط انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت در مواقع اضطراری، آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد و فلات مرکزی و آغاز ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ویلایی از مهمترین برنامه های سفر رییس جمهور به استان یزد است.

منبع: ایرنا

کدخبر: 860865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟