وزیر نفت: نیاز به صرفه جویی در مصرف گاز از سوی مردم داریم

به گزارش رکنا، جواد اوجی، وزیر نفت در خصوص آخرین وضعیت تأمین و مصرف گاز کشور گفت: سردترین روزهای سال را سپری می کنیم به طوری که با یخبندان گسترده و کم سابقه مواجه ایم.

وی افزود: 460 شهر کشور و 27 استان با دمای زیر صفر مواجه اند و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی موجب شده تا امروز میزان مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده از مرز 700 میلیون مترمکعب گذشت.

وزیر نفت از بروز افت فشار گاز در شمال شرق کشور خبر داد و گفت: این مسئله یک هشدار برای مشترکان است که نیاز به صرفه جویی در مصذرف گاز از سوی مردم داریم.

وی ادامه داد: تا این لحظه هیچ گونه قطعی گاز در بخش خانگی و تجاری نداشته ایم اما از مردم خواهش می کنم هر نوع استفاده غیرضروری از گاز را متوقف کنند و دمای منازل را بین 18 تا 21 درجه تنظیم کنند؛ در صورتی که مدیریت مصرف گاز از سوی مردم صورت بگیرد، این روزهای سرد را بدون بروز قطعی گاز سپری خواهیم کرد.

اوجی با بیان اینکه "تولید در حداکثر خود قرار دارد و تمام ظرفیت تولید، پالایش و انتقال گاز در مدار بهره برداری است"، گفت: اگر مردم یک درجه از دمای منازل خود را کاهش دهند، 25 میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به درگیری تمامی کشورهای اطراف ایران با مسئله تأمین گاز زمستانه گفت: در کشور ترکمنستان با بروز مشکل در تأمین گاز عشق آباد، حجم سوآپ گاز به ایران کاهش یافته که این مسئله در حال پیگیری است.

افت فشار گاز در شمال شرق کشور

جواد اوجی وزیر نفت گفت: مصرف گاز در بخش خانگی امروز از مرز 700 میلیون مترمکعب گذشت و با یخبندان گسترده در کشور، در شمال شرق دچار افت فشار گاز شده‌ایم، این مسئله یک هشدار برای مشترکان هست تا در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

وی افزود: می‌توانیم با مدیریت مصرف گاز در منازل، این روزها که سرمای کم سابقه در کشور حاکم شده را بدون قطعی گاز سپری کنیم. ترکمنستان نیز به خاطر مشکل گاز در عشق آباد، حجم سوآپ گاز به ایران را کاهش داده است‌.

کدخبر: 860790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟