نماینده مجلس: ایجاد محدودیت برای تاکسی‌های اینترنتی در محدوده فرودگاه اجحاف در حق مصرف کننده است

به گزارش رکنا، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایجاد محدودیت برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در محدوده فرودگاه هم اجحاف در حق مصرف کننده بوده و هم باعث تشدید مشکلات در حوزه حمل و نقل خواهد شد.

مجتبی یوسفی با اشاره به منع ورود تاکسی‌های اینترنتی تا شعاع 800 متری فرودگاه امام، بیان کرد: حمل و نقل عمومی یکی از نیازهای اساسی مردم در سراسر دنیاست. حمل و نقل عمومی یعنی بدون استفاده از خودروی شخصی بار یا مسافر جابجا شود. بنده معتقد هستم در عین اینکه باید نظارت بر عملکرد رانندگان که از قشر شریف جامعه است صورت بگیرد، نباید محدودیتی برای این قشر ایجاد کرد. رانندگان شبانه روز در شرایط بد آب و هوایی و با کیفیت پایین خودروها در تلاش هستند تا نان حلالی را برای خانواده خود ببرند. به دنبال آن این قشر در حال حل کردن مشکلات حوزه حمل و نقل هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه توسعه حمل و نقل عمومی در کشور ما ضعیف است. بنده از این دولت تشکر می کنم که در همین مدت کوتاه برای توسعه و ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی از اتوبوس درون شهری گرفته تا تاکسی تلاش کردند. اگر در این شرایط که قیمت خرید یک خودرو یا تاکسی چندین برابر شده ما از این قشر حمایت نمی‌کنیم حداقل نباید مانعی برای کسب درآمد آنها ایجاد کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ممکن است تخلف‌هایی از سوی رانندگان شرکت های اینترنتی که به تازگی وارد این حوزه شدند، سر بزند اما فعالیت رانندگان در بستر این پلتفرم های اینترنتی بخش قابل توجهی از مشکلات مردم را حل کرده است؛ البته اخیرا یک افزایش قیمتی در حوزه تاکسی های اینترنتی رخ داده که باید بر روی آن نظارت شود، اما ایجاد محدودیت برای آنان عملا باعث می‌شود مشکلات این حوزه تشدید شده و در حق مصرف کننده اجحاف صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: در هر جایی که ما انحصار گذاشتیم و محدودیت ایجاد کردیم مشکلات تشدید شده است. مثال بارز آن نیز صنعت خودرو است. این مجلس دو سال است که تلاش می‌کند تا واردات خودرو انجام شود. یا قوانین آن به هر دلیلی در نهادهای نظارتی رد می‌شود و یا اینکه امسال که دولت مکلف به واردات بر تعادل سازی قیمت‌ها شد هنوز که هنوز است با گذشت 10 ماه واردات صورت نگرفته است. انتظار می رود مسئولان با یک ظرافت و دقت بیشتری تصمیم گیری کنند. ایجاد انحصار همواره به ضرر مصرف کننده است.

 ایسنا

کدخبر: 855645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟