پرتقال در بازار فراوان شد + قیمت

به گزارش رکنا، اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران اظهار داشت: در سال زراعی جاری آفتی و صدمه ای به تولید مرکبات نخورده است و  شاهد فراوانی مرکبات از جمله نارنگی و پرتقال هستیم.

وی افزود: قیمت پرتقال تامسون شمال در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران و به صورت عمده بر اساس کیفیت با قیمت‌های 6 هزار تومان، 10هزار تومان تا 15 هزار تومان به فروش می‌رسد که در خرده فروشی‌ها این محصول حداکثر با 35 درصد سود قابل فروش است.

وی گفت: قیمتی که پرتقال اکنون در بازار به فروش می رسد نزدیک به قیمت های 5 سال قبل است اما باید توجه داشت که ارزانی بیش از حد هر میوه و تره باری خوب نیست زیرا هزینه تولید کننده را تامین  نمی کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران ادامه داد: با توجه با اینکه امکان نگهداری مرکبات برای تولید کنندگان وجود ندارد، مجبور هستند محصول خود را به بازار عرضه کنند و در نتیجه با عرضه بیش از حد این محصول مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: پرتقال ناول جنوب البته قیمت های متفاوتی دارند و با قیمت های هر کیلوگرم 20  هزار تومان، 25 هزار تومان و 30 هزار تومان در میادین مرکزی میوه و تره بار به فروش می رسد.

کارگر اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم نارنگی انشو نیز به قیمت های 10 هزار تومان، 20 هزار تومان و 25 هزار تومان و نارنگی یافا 15 هزار تومان، 20 هزار تومان و 25 هزار تومان به فروش می رسد.

منبع: تسنیم

کدخبر: 852398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟