وزیر صنعت جزئیات واگذاری خودروسازها را اعلام شد

به گزارش رکنا، سیدرضا فاطمی امین» در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی درباره خصوصی سازی صنعت خودرو افزود: در این مورد چند مرحله طی شده است که نخستین مرحله ارزیابی ارزش و دارایی های آنها بود.

وی با اشاره به دارایی‌های زیاد شرکت های خودروساز، گفت: به همین علت ارزیابی حدود 6 ماه طول کشید و حدود یک‌هزار و 700 ابلاغ کارشناس رسمی صادر شد.

وزیر صمت با بیان اینکه قیمت‌گذاری خودروسازها نهایی شده است، ادامه‌داد: مذاکراتی با سازمان خصوصی سازی انجام شده و نظر نهایی را درباره واگذاری باید وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی بدهند.

وی از صدور مجوز یک مورد واگذاری خبر داد و تاکید کرد: این واگذاری در آینده ای نزدیک از طریق مزایده انجام می‌شود. در مورد سایر موارد نیز بعد از واگذاری نخست باید به بررسی بازخورد آن پبردازیم و البته زمان واگذاری دوم را این بررسی و وضعیت بازار مشخص می کند.

فاطمی‌امین همچنین در خصوص تامین مواد اولیه صنعت نساجی، گفت: در این مورد قصد داریم از تجربه ای که در تامین فلزات و فولاد داشتیم استفاده و بدون سهمیه بندی مواد اولیه را عرضه کنیم، تامین فلزات و فولاد تجربه خوبی بود و موردی مشاهده نشده که در تامین مواد اولیه خود مشکل داشته باشد.

وی ادامه‌داد: برای تامین الیاف مصنوعی مذاکراتی با وزارت نفت در بخش پترشیمی داشتیم و تجربه فلزات و فولاد اکنون در مورد 2 محصول به صورت آزمایشی اجرا شده و امیدواریم بتوانیم در خصوص سایر محصولات پتروشیمی نیز اجرا کنیم.

وزیر صمت درباره تامین پنبه مورد نیاز صنعت نساجی نیز خاطرنشان‌کرد: برای اجرای همین سازوکار با وزارت جهاد کشاورزی در حال مذاکره هستیم تا پنبه نیز مانند فلزات و فولاد عرضه شود.

وی در واکنش به موضوع متصل نشدن ایمیدرو به درگاه ملی، گفت: ایمیدرو ارتباط کاری با شهروندان ندارد و یک سازمان توسعه ای محسوب می شود.

فاطمی‌امین خاطرنشان‌کرد: ایمیدرو معادن بزرگ و سهام دولت در شرکت های معدنی را مدیریت می کند، معادن نیز توسط وزارت صمت و از طریق مزایده واگذار می شوند؛ بنابراین لزومی برای اتصال ایمیدرو به درگاه ملی نیست.

وی با اشاره به اتصال بیش از 30 درصدی خدمات وزارت صمت به درگاه ملی، تاکید کرد: در قانون بودجه 1401 آمده است که 30 درصد خدمات متصل شوند اما ما فراتر رفته ایم و در تلاش هستیم این میزان را به 50 درصد برسانیم.

کدخبر: 850730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟