آیا ایران خودرو برقی دارد؟

به گزارش رکنا، در حالی خودروسازان از تولید خودروی برقی صحبت می کنند که تاکنون هیچ خودروی برقی در کشور به مرحله تجاری‌سازی نرسیده و تنها خودروسازان به رونمایی و معرفی این خودروها بسنده کردند.

سال گذشته یک شرکت اعلام کرد که قصد دارد یکی از محصولات ایران‌خودرو به نام تارا را به مرحله برقی‌سازی برساند. این شرکت اعلام کرد که تا پایان سال نیز نمونه‌سازی صنعتی آن تولید و رونمایی می‌شود. پس از آن، آزمون‌های خودرویی روی آن انجام خواهد شد. در صورت فراهم شدن شرایط، امکانات، تسهیلات و زیرساخت‌ها شهری، تولید انبوه امکان پذیر می‌شود.

البته زمانی این وعده‌ها داده شد که ایران‌خودرو پلتفرمی برای تولید خودروی برقی نداشت. اما در آخر، ایران‌خودرو در روز پنجشنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۱ از خودروی تارا تمام برقی رونمایی کرد و اعلام کرد که تا پایان سال این خودرو تولید و به بازار عرضه می‌شود.

سایپا کراس اوور برقی تولید می‌کند؟

چندی پیش نیز شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد که شرکت خودروسازی سایپا در تلاش تولید خودروی تمام برقی است.

گفته شده بود که این شرکت در حال تست یک خودروی کراس اوور برقی و عرضه آن به بازار است. اما سایپا این خبر را تایید یا رد نکرد.

البته در طی این مدت چند خودروساز داخلی دیگری نیز از محصول برقی خود رونمایی کردند.

چندی پیش، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: تا کنون خودروهای برقی در کشور مورد استقبال مردم قرار نگرفته است. در ایران به طور قطع مشکلات زیرساختی برای شارژ خودروها وجود دارد و این خودروها در جاده پاسخگوی نیاز مالکان نیستند.

جعفری توضیح داد: البته مپنا درحال تلاش برای ساخت ایستگاه‌های شارژ است. اما با توجه به مشکلات زیرساختی مربوط به جایگاه‌های شارژ، به نظر نمی‌رسد تا سه الی چهار سال آینده این جایگاه‌ها آماده سرویس‌دهی و خودروهای رونمایی شده به بازار عرضه باشند.

منبع: تجارت نیوز

کدخبر: 831902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟