بورس در نخستین روز هفته سبز شد

به گزارش رکنا، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ٢٩٨ واحد افزایش به ٣٨١ هزار و ۶۴۸ واحد و شاخص قیمت با ۷۷۶ واحد رشد به ۲۲۸ هزار و ۷۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول، چهار هزار و ٤٢٧ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، یک ‌هزار و ٢٣٦ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران ، بیش از چهار میلیارد و ۳۰۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ٣٢ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار ۳۶۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ٧٢ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۷۶ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۶۶ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۱۱۹ واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ١١١ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ٣٣٧ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ٢١٢ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ١٣٠ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ٩٥ واحد و مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ٩١ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، سایپا (خساپا) و بورس کالای ایران (کالا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۴۳ میلیون و ۳۷۹ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۴۲ واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۹۶۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۶۸۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۳۳ هزار و ۳۵ نوبت بود.

پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، صنعتی مینو (غصینو) و فرابورس ایران (فرابورس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بیمه پاسادگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

کدخبر: 831446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟