شرط تزریق 2 دوز واکسن کرونا برای خروج زائران ایرانی اربعین

به گزارش رکنا، جواد صالحی با اشاره به آغاز پروازهای اربعین طی امروز در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام، اظهار کرد: زائران ایرانی اربعین برای انجام پروازها با توجه به نظام سندرومیک به لحاظ تزریق واکسن کرونا چک می‌شوند.

وی ادامه داد: اما بهداشت مرزی مدارک مربوط به تزریق واکسن زائران خارجی را در حین ورود به ترمینال سلام چک می‌کند و در صورتی که مدارک آنها دارای نقص باشد واکسیناسیون آنها انجام می‌شود.

صالحی از انجام تست آنفلوآنزا، وبا، و فلج اطفال برای اتباع پاکستانی و افغانستانی خبر داد و گفت همچنین در صورت تشخیص پزشک تست مربوط به بیماری های هپاتیت بی، مالاریا و اچ آی وی از اتباع خارجی انجام می گیرد.

مدیر کل روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی، با بیان اینکه اگر زائران خارجی دارای علائم کرونا باشند قرنطینه خواهند شد افزود: زائران ایرانی برای خروج از کشور باید دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

صالحی از تامین 5 دستگاه اتوبوس برای تسهیل تردد زائران بین ترمینال یک و ترمینال سلام به صورت رایگان خبر داد.

وی با یادآوری اینکه تمام پروازهای اربعین از ترمینال سلام انجام خواهد شد اضافه کرد: زائران اربعین از پرداخت خروج عوارض از کشور معاف هستند.

مدیر کل روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی ادامه داد: زائران می‌توانند برای سهولت در مراجعه به ترمینال سلام، از نرم‌افزارهای مسیریاب استفاده کنند. ضمن اینکه با نصب تابلو، زائران به سمت ترمینال سلام هدایت می‌شوند.

صالحی توضیح داد: زائران اربعین بلافاصله پس از ورود به فرودگاه امام از مسیر دسترسی حدود 5 کیلومتری به پارکینگ ترمینال سلام می‌رسند.

کدخبر: 822944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟