مسیرهای ایجاد تحول صنعت خودرو با همراهی دولت و مجلس نهادینه می‌شود

به گزارش رکنا، به نقل از شاتا، روح‌الله ایزدخواه در جریان بازدید از نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: نقطه مثبت این نمایشگاه این است که دوستان از منظر حل مسئله ورود کرده‌اند و نمایشگاه صرفاً یک نمایش نیست، بلکه تلاشی برای حل مسائل صنعت از جمله مقوله پلتفرم و تولید پلتفرم‌های بومی است.

وی ادامه داد: از منظر دانش‌بنیان شدن صنعت خودرو و همچنین همکاری‌های خودروسازها و توسعه ساخت داخل، دوستان وزارت صمت دغدغه دارند و تلاش کرده‌اند که با رویکردی استراتژیک وارد حل این مسائل شوند.

وی با اشاره به اهمیت نهادینه شدن این مسیر است گفت: به نظر می‌آید که مجلس می‌تواند در کنار دولت به این قضیه کمک کند تا مسیرهای تحول صنعت خودرو، از لحاظ سازمان‌های توسعه‌ای، استراتژی‌های فناوری، الزامات قانونی و ایجاد ساختارهای هم‌افزا برای همکاری‌های بین شرکتی نهادینه‌سازی شود.

وی افزود: قبلاً تلاش‌هایی شده است اما به نظر من نهادینه نشده‌اند؛ ساختار بنگاه‌های صنعت خودروی ما نیاز به یک بازمهندسی دارد؛ البته اینجا نیاز به قانون هم داریم که مجلس می‌تواند ورود کند و ما هم در کمیسیون صنایع برای امسال قانونی را ویژه همین مباحث استراتژیک صنعت خودرو تدارک دیده‌ایم و امیدواریم با کمک دولت بتوانیم آن را سریع‌تر تبدیل به قانون کنیم تا این مسیر نهادینه شود.

کدخبر: 819094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟