تجمع برخی از بازاریان و فعالان اقتصادی در جزیره کیش/ زخم کهنه سر باز زد!

به گزارش رکنا، امروز شنبه اول مرداد ماه 1401 جمعی از کسبه و بازاریان جزیره کیش مقابل سازمان منطقه آزاد کیش تجمع کردند. در تماس خبرنگار رکنا با برخی از کسبه جزیره کیش، دلایل اصلی کاهش پروازها عنوان شده است. آنطور که مشخص است از اردیبهشت ماه سال جاری تعداد پروازها کاهش یافته است. از سوی دیگر وقوع زلزله های اخیر، مانع ورود مسافر به جزیره شده است.

یک کسبه گفت: در زلزله های اخیر حتی یک خشت از خانه های ما آسیب ندید، اما عدم اطلاع رسانی دقیق در رسانه ها باعث شده است که مسافران از آمدن به کیش هراس دارند.

وی در ادامه گفت: چرا در حق جزیره زیبایی که اساس اقتصاد آن بر مبنای گردشگری است، اجحاف می شود. چشم و امید ما به افزایش تعداد پروازها و آمدن مسافران است. چرا باید اکثر پروازهای ایرلاین ها به ترکیه و ... اختصاص یابد و حتی یک بلیط کیش برای فروختن وجود نداشته باشد؟ چرا هر چند وقت یک بار رئیس سازمان تغییر می کند؟ چرا توجه لازم را به جزیره ندارند؟

عامل دیگری که باعث کاهش تعداد مسافران به جزیره کیش شده است عدم برگزاری جشنواره تابستانی به دلیل همزمانی با ایام محرم و صفر عنوان می شود.

برگزاری چراغ خاموش جشنواره تابستانی و کاهش مدت زمان آن حتی بدون هیچ تبلیغاتی برای جذب مسافر دلیل دیگری است که تعداد مسافران امسال را به کیش کاهش داده است.

آنچه مشخص است این است که عدم نگاه توسعه محور آن هم در بلند مدت باعث شده که جزیره کیش به جایگاهی که باید و شاید نرسد. آن هم در روزهایی که به مسابقات جام جهانی نزدیک می شویم و می تواند فرصتی برای جذب سرمایه و گردشگر به این شهر باشد، اما دیده می شود که با نامهربانی ها سرمایه های مردم به جای این که در اقتصاد کشور در گردش باشد سر از ترکیه، ارمنستان و گرجستان در می آورد.

محمد نیکجو

جشنواره تابستانی 15 روزه برگزار شد

محمد نیکجو، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص تجمع امروز کسبه جزیره کیش به خبرنگار رکنا گفت: در حال حاضر در فصل کم مسافر به سر می بریم  و تعداد پروازهای ورودی و خروجی کاهش پیدا کرده است. کسبه جزیره به کاهش تعداد پروازها معترض هستند و درخواست افزایش تعداد پروازها را دارند. معمولا مردم در فصل تابستان به دلیل گرما به مناطق خوش آب و هوا مسافرت می کنند و هر ساله در این زمان مسافر کمتری به جزیره کیش سفر می کند.

برگزاری سوگواره هایی به مناسبت ایام محرم

وی در پاسخ به این سوال که سال های گذشته نیز در فصل گرما شاهد سفر مردم به جزیره به دلیل برگزاری جشنواره تابستانی بوده ایم، گفت: امسال به دلیل این که به ماه محرم نزدیک هستیم جشنواره تابستانی کوتاه برگزار شده است.

در ایام محرم و صفر به دلیل رعایت شعائر اسلامی برخی از برنامه ها برگزار نمی شود و برای اینکه از این ایام استفاده کنیم سوگواره هایی را در قالب فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی، نمایش های آئینی و تئاتر در جزیره کیش برگزار می شود. برگزاری این سوگواره ها قبلا هم سابقه داشته است. در نظر داریم در این فصل سال و در این ایام برای گردشگران جزیره کیش متناسب با ایام عزاداری امام حسین (ع) برنامه داشته باشیم.

نیکجو در ادامه گفت: شیوع کرونا در سال های گذشته، وقوع زلزله و شیوع دوباره کرونا همه دلایل کاهش تعداد مسافران به جزیره بوده است. از طرفی مدت زمان جشنواره تابستانی نسبت به سال های گذشته که سه ماه (تیر، مرداد و شهریور) به طول می انجامید به 15 روز کاهش یافته است و از تاریخ 22 تیر ماه تا 5 مرداد ماه ادامه دارد.

زخم کهنه سر باز زده است!

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص کوتاه شدن مدت زمان جشنواره تابستانی گفت: چون جشنواره تابستانی مصادف با ایام محرم است و اگر زودتر برگزار می شد مصادف با امتحانات مدارس بود امکان زودتر برگزار شدن را نداشت.

وی در آخر درخصوص راهکار موجود گفت: فردا مدیرعامل منطقه آزاد کیش با نماینده، مدیران و جامعه بازاریان جلسه ای برگزار می کند که در این جلسه به راه حل ها پرداخته می شود.

مشکلاتی که در حال حاضر در جزیره کیش وجود دارد مشکل یک روز و دو روز نیست مشکلاتی است که در چندین و چند سال اتفاق افتاده و امروز این زخم کهنه سرباز زده و انشاالله با وحدت و همدلی مردم و سازمان منطقه آزاد کیش مشکلات حل می شود و کیش به روزهای خوب خود باز می گردد.

کدخبر: 806590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟