دوج کوین چیست؟

طبق بررسی های انجام شده در بین کاربران ایرانی، سرمایه گذاران بسیاری علاقه مند به خرید دوج کوین هستند؛ و حتی این علاقه در بین سرمایه گذاران خارجی هم دیده می شود.

برخی از سرمایه گذاران به دلیل وجود حامیان دوج کوین و برخی دیگر به دلیل هدفی که پشت این ارز وجود دارد به آن علاقه دارند. ثروت اصلی دوج کوین حامیان و طرفداران آن است. این ارز دیجیتال در شبکه های اجتماعی نظیر ردیت، دارای دنبال کنندگان و حامیان پرتعدادی می باشد.

 

دوج کوین چیست؟

دوج کوین چیست؟

اواخر سال 2018 بود که دوج کوین توسط برنامه نویس هایی به نام بیلی مارکوس و جکسون پالمر به وجود آمد. مشخصاتی همراه با دوج کوین وجود داشتند که آن را در بازار ارز های دیجیتال تنها یک شوخی جلوه می دادند.

در حال حاضر ارز دیجیتال دوج کوین در رده دهم بازار قرار دارد. هدف دوج کوین بسیار ساده و قابل فهمیدن برای همه است؛ از این ارز دیجیتال برای انتقال پول بر بستر شبکه بلاکچین استفاده می شود.

دوج کوین یک فورک از ارز لاکی کوین است؛ به طوری که برای ایجاد ساختار دوج کوین، از کد های پروژه لاکی کوین استفاده شده است. البته باید این را دانست که دوج کوین اکثرا برای پرداخت های کوتاه مدت کاربرد دارد؛ چرا که در آن از ویژگی بلوک های تصادفی استفاده شده و پاداش های هر ماینر دوج کوین متغیر است. دیگر دلیلی که باعث محبوبیت زیاد دوج کوین شده، نبود محدودیت در عرضه آن است.

نام خالق دوج کوین و نماد این ارز، دو دلیل اصلی برای طنز بودن و شوخی بودن آن به حساب می آیند. نام مستعار بیلی مارکوس، شیبتوشی ناکاموتو است؛ این نام طنز برگرفته از نام ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین می باشد. از طرفی دیگر نماد دوج کوین برگرفته شده از تصویر سگ ژاپنی شیبا اینو است. تصویر دوج کوین باعث شده تا این ارز در دسته میم کوین ها قرار بگیرد.

 

چرا دوج کوین؟

 

چرا باید اقدام به خرید دوج کوین کرد؟ اصلا چرا دوج کوین دارای حامیان زیادی است؟ بیشتر از یک ماه از انتشار پروژه دوج کوین نگذشته بود که وب سایت رسمی این ارز دیجیتال حدود یک میلیون بار با بازدید رو به رو شد. دلایل بسیار متعددی برای حمایت از دوج کوین وجود دارد. موارد زیر تعدادی از مهم ترین آن ها هستند.

  • طنز بودن نام و لوگو ارز
  • عرضه دوج کوین در زمان مناسب
  • کاربرد دوج کوین در حمایت های مالی و خیریه ها
  • استفاده هدفمند از دوج کوین در پرداخت های کوچک

این ها تعدادی از موارد تاثیرگذار در محبوبیت دوج کوین به شمار می آیند؛ اما اصلی ترین دلیل محبوبیت دوج کوین و سرمایه گذاری بر روی این ارز در چند سال اخیر را می توان حمایت افراد شناخته شده و معروف دانست. افرادی نظیر ایلان ماسک از طرفداران و حامیان سرسخت دوج کوین هستند. آن ها هر از گاهی تنها با یک توییت یا ارائه یک خبر در شبکه های اجتماعی، توانسته اند قیمت دوج کوین را به شدت افزایش دهند.

چنین اتفاقی سود قابل توجهی را برای سرمایه گذاران دوج کوین به همراه دارد. البته باید به این موضوع هم دقت داشت که اگر نظر همین افراد تاثیرگذار نسبت به دوج کوین تغییر کند، تاثیر منفی بر دوج می گذارند.

 

خرید و فروش دوج کوین در کشور ایران با ریال ممکن است؟

خرید و فروش دوج کوین در کشور ایران با ریال ممکن است؟

همان طور که گفتیم سرمایه گذاران ایرانی زیادی علاقه مند به خرید دوج کوین هستند. اما خرید ارز دیجیتال یکی از چالش های تازه وارد های این بازار محسوب می شود. شما می توانید در کمترین زمان و با بیشترین امنیت اقدام به خرید ارز دیجیتال دوج کوین با ریال کنید. برای این کار صرافی های ایرانی زیادی به وجود آمده اند و در تمامی آن ها ارز دیجیتال دوج کوین لیست شده است.

لذا دیگر نیاز نیست با خرید تتر پول خود را وارد صرافی های خارجی کنید تا با چالش های بسیاری نظیر آدرس IP و احراز هویت رو به رو شوید. کافی است تا با انتخاب یک صرافی ایرانی و شارژ کیف پول ریالی خود در آن، اقدام به خرید دوج کوین با ریال کنید. به همین شکل در ادامه می توانید دوج کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را به ریال تبدیل کنید.

 

آیا می توان بدون احراز هویت ارز دیجیتال دوج کوین خرید؟

احراز هویت یکی از راه های افزایش امنیت در صرافی های ارز دیجیتال است. اما برخی از سرمایه گذاران به دلایل مختلفی نظیر کمبود زمان، نمی توانند اقدام به احراز هویت کنند.

در برخی از صرافی های ایرانی امکان خرید ارز دیجیتال دوج کوین بدون احراز هویت وجود دارد. یکی از این صرافی ها که دارای قابلیت های معامله گری و همچنین زیرساخت امنیتی فوق العاده ای است، صرافی OMPFinex می باشد.

شما در این صرافی می توانید پس از ایجاد حساب اقدام به خرید دوج کوین بدون احراز هویت کنید. سپس در ادامه و در صورت تمایل، می توانید تنها با صرف اندکی زمان، پروسه احراز هویت را انجام دهید. احراز هویت به شما کمک می کند تا به سطوح بالای کاربری دسترسی داشته باشید، کمترین کارمزد را پرداخت کنید و همچنین با کمترین محدودیت برداشت رو به رو باشید.

 

آموزش خرید دوج کوین از صرافی او ام پی فینکس

در صرافی ارز دیجیتال OMPFinex معروف ترین، پرکاربرد ترین و محبوب ترین ارز های دیجیتال لیست شده اند؛ در این بین شما می توانید به ارز دیجیتال دوج کوین هم برای خرید دسترسی داشته باشید. همچنین پس از خرید، می توانید دوج کوین را در کیف پول مخصوص آن در صرافی او ام پی فینکس نگهداری کنید.

برای خرید دوج کوین کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا به سایت رسمی صرافی OMPFinex مراجعه کنید.
  • حال بر روی گزینه ثبت نام بزنید.
  • در این مرحله با ارائه ایمیل و رمز عبور یک حساب برای خود بسازید.
  • سپس به حساب خود در صرافی OMPFinex هدایت می شوید؛ در صورت تمایل می توانید قبل از خرید دوج کوین احراز هویت را با کلیک بر روی گزینه سبز رنگ بالای صفحه، انجام دهید.
  • پس از ورود به حساب کاربری خود در صرافی، به قسمت کیف پول ها بروید.
  • در این قسمت بر روی کیف پول ریالی خود کلیک کنید و حساب خود را برای خرید دوج کوین شارژ کنید.
  • سپس با کلیک بر روی گزینه خرید و فروش سریع، می توانید پول ریالی خود را به دوج کوین تبدیل کنید.

 

جمع بندی

با این که دوج کوین دارای حمایت های قوی در بین عموم و افراد تاثیرگذار است، اما شما باید برای خرید آن با دقت زیادی عمل کنید. کمترین بخش از سرمایه را صرف خرید میم کوین ها کنید و قبل از خرید، تحلیل قیمتی را از بازار آن بدست بیاورید. دوج کوین هم دارای نوسانات زیادی در بازار ارز های دیجیتال است و اخبار بیرونی بازار بر روی قیمت آن تاثیر زیادی می گذارد.

 

 

کدخبر: 804220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟