جلسه تنظیم بازار با حضور 5 وزیر در وزارت کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار رکنا، جلسه بررسی مشکلات مربوط به تنظیم بازار با حضور دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت، سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی، امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری، احمد اصانلو، رییس سازمان تعزیرات کشور، بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور و استانداران سراسر کشور عصر روز دوشنبه 30 خرداد ماه در محل وزارت کشور و پشت درهای بسته برگزار شد.

استانداران برای کنترل قیمت ها نظارت میدانی داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی در نشست جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به تنطیم بازار که با حضور استانداران سراسر کشور و چند تن از وزرا در وزارت کشور برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی حذف ارز ترجیحی را برای توسعه اقتصادی کشور ضروری دانست و افزود: با هماهنگی همه دستگاه ها، این اقدام به شکل مناسبی انجام شد. همچنین با برنامه ریزی صحیح و به موقع، تبعات خاص امنیتی در فرایند اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها ایجاد نشد.

وزیر کشور افزود: اقناع افکار عمومی نسبت به ضرورت اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها همچنان ضرورت دارد و باید هر چه بیشتر ابعاد این طرح بزرگ اصلاح اقتصادی، روشن و تبیین شود.

دکتر وحیدی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری کشور برای کنترل قیمت ها و تامین اقلام مورد نیاز مردم از استانداران سراسر کشور خواست با نظارت دقیق میدانی، مدیریت لازم را در کنترل قیمت ها داشته باشند.

وی با تاکید بر کنترل قیمت کالاها و اجاره بها خاطرنشان کرد: نباید خارج از عرف که ۲۵ درصد در کلان شهر و ۲۰ درصد در سایر شهرها است، اجاره بها افزایش یابد.

وزیر کشور نظارت مردمی برای کنترل دقیق بازار را ضروری دانست و تصریح کرد: همه دفاتر املاک موظف هستند بر این اساس عمل کنند و با متخلفان برخورد می شود.

پرداخت یارانه ها ادامه دارد

وزیر کشور همچنین گفت: سیاست پرداخت یارانه‌ ها تا زمان آماده شدن کالابرگ‌های الکترونیک ادامه خواهد داشت.

جلسه امروز وزارت کشور 30.3 1

جلسه امروز وزارت کشور 30.3 2

جلسه امروز وزارت کشور 30.3 3

کدخبر: 794663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟