قیمت کالاهای اساسی اعلام شد

به گزارش رکنا، در اردیبهشت ماه ١۴٠١ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

به نقل از مرکزآمار، در این گروه، اقلام «ماکارونی» با ۴٩,٠ درصد ،« رشته آش » با ١۵.٨ درصد و « برنج ایرانی درجه یک » با ٧.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

 گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام «مرغ ماشینی» با ٧,۴ درصد، «گوشت گاو یا گوساله» با ٢.٢ درصد و «کنسرو ماهی تن» و «گوشت گوسفند» با ١.٣ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «روغن مایع» با ٢٢,٣ درصد و «روغن نباتی جامد» با ١٩.٠ درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به « انار » با ۶٢,٩ درصد،« لیموترش» با ١١.١ درصد می­‌باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به « هندوانه » با ١٢.٨- درصد می‌باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به « عدس » و « نخود » با ۵,۴ درصد، «کدوسبز» با ۴.۶ درصد و « لوبیا قرمز» با ٣.۵ درصد می­‌باشد.

همچنین در این گروه « گوجه فرنگی » با ١۶.۶- درصد و «خیار» با ٩.٢- درصد و «هویج فرنگی» با ٢.۶- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «شکر» با ١٠,٣ درصد و «قند» با ٩.۴ درصد می‌­باشد.

منبع: تجارت نیوز

کدخبر: 785495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟