قیمت طلا امروز چند؟

به گزارش رکنا اقتصادی، قیمت طلا بازهم تحت تاثیر سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا کاهش یافت. قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با 0.12 درصد کاهش به 1839 دلار و 56 سنت رسید. افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت و سود اوراق‌قرضه آمریکا هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را بالا برده‌ و بالا رفتن ارزش دلار هم تمایل دارندگان سایر ارزهای دنیا به خرید طلا را کاهش داده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند بهترین زمان برای افزایش قیمت طلاست، اما بالا رفتن ارزش دلار و مهم‌تر از آن سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا نه‌تنها مانع این افزایش شده بلکه روند آن را نزولی کرده‌است. طلا در کشمکشی بین تقاضای بالا به‌خاطر شرایط تورم و سیاست‌های فدرال رزرو برای کنترل تورم گیر افتاده‌است. بنابراین سرمایه‌گذاران در شرایط فعلی ترجیح می‌دهند تجارت این فلز گران‌بها را کنار بگذارند.

طلا همواره یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان افزایش تورم بوده‌است. بنابراین شدت گرفتن نگرانی در مورد روند صعودی تورم در اروپا و سایر مناطق دنیا می‌تواند از قیمت این فلز گران‌بها در بحبوحه افزایش چالش‌ها در اقتصاد دنیا حمایت کند.

جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را تا جایی که لازم است بالا می‌برد تا تورم را کنترل کند، چون تورم زیربنای اقتصاد کشور را تهدید می‌کند.

قیمت نقره در معاملات امروز با 0.29 درصد کاهش به 21 دلار و 85 سنت رسید و پلاتین با 0.63 درصد کاهش 959 دلار و 1 سنت معامله می‌شود.

کدخبر: 782335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟